שלושה לוחמים מחטיבת כפיר נהרגו מפיצוץ מטען בח'אן יונס

רוצים לעזור ללוחמים מבלי להכביד על הכיס?

סייעו בהוראת קבע בסכום חודשי נמוך בכרטיס אשראי - ניתן לביטול עצמי בכל עת

3 לוחמים נהרגו ו-14 נפצעו בפיצוץ מטענים במבנה בחאן יונס. השלושה, לוחמים מגדוד נחשון שהיו בקורס מפקדי כיתות בביסל"ח ונפלו במסגרת צק"ח ביסל"ח בלחימה בחאן יונס.

האירוע התרחש בסמוך לציר לוגיסטי שאמור להיות בשליטת הכוחות, ושישה מהפצועים נמצאים במצב קשה. צה"ל בודק אם מחבלים שחוסלו בסמוך הם אלה שהטמינו את המטענים והפעילו אותם מרחוק, ומתחקר כיצד למנוע את התופעה החוזרת

פורסם ב:
הכתבה ערוכה – לכתבה המקורית – לחץ כאן
 
צה"ל התיר לפרסום הערב (יום שבת) כי סמל דולב מלכה (19) משלומי, סמל אפיק טרי (19) מרחובות וסמל ינון יצחק (20) ממצפה רמון נהרגו אתמול בפיצוץ מטעני חבלה שהטמינו מחבלים במבנה בחאן יונס.
 

סמל דולב מלכה ז"ל, סמל אפיק טרי ז"ל, סמל ינון יצחק ז"ל

מימין לשמאל: סמל ינון יצחק, סמל אפיק טרי וסמל דולב מלכה
(צילום: דובר צה"ל )
 
האירוע התרחש אתמול במהלך פעילות של כוח מגדוד 450 של חטיבת ביסל"ח (מדובר בחניכי חטיבת כפיר בקורס מ"כים). החטיבה תפסה בימים האחרונים את גזרת הלחימה בחאן יונס, במקום חטיבת הצנחנים שיצאה מרצועת עזה אחרי ארבעה חודשי לחימה. הכוח, שפעל תחת צוות קרב גדודי של גדוד השריון 75, שהה בתוך מבנה שהתפוצץ וחלקים ממנו קרסו כתוצאה מזירת מטעני חבלה שהופעלו בזה אחר זה.
כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שלושת הלוחמים, ועוד 14 נפצעו – מהם שישה באורח קשה. כל הפצועים פונו תוך זמן קצר לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים בארץ.
 
האירוע התרחש בקרבת ציר לוגיסטי למעבר כוחות, שבדרך כלל אמור להיות נשלט ומבוסס על-ידי הכוחות. כעת באוגדה 98 שאחראית על הלחימה במרחב מתחקרים את כמות המטענים שהייתה במבנה. בנוסף, נבדק גם חשד שכמה מחבלים שזוהו זמן קצר לאחר מכן בקרבת מקום והותקפו, הם אלה שהניחו או הפעילו את המטענים מרחוק.
הצבא מתחקר גם את כמות החיילים ששהו במבנה, שכן מדובר בפיצוץ הקטלני השני של מבנה עזתי שאליו נכנסו לוחמים בשבוע האחרון ושהוביל לפגיעות קשה. רצף האירועים נראה כתופעה מתרחבת שעמה הכוחות מתמודדים, ומנסים להפיק לקחים וליישמם כדי למנוע את הישנותה.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !