מפקד חטיבת כפיר: "אני בטוח ביכולתנו כיום לעמוד בפני כל אתגר וכל משימה": כך נראה התרגיל של "חטיבת כפיר" במתווה הדרומי

מערכת אתר צה"ל | 04.08.2019

תרגיל חטיבתי של חטיבת "כפיר" המסכם את תקופת האימון שהתקיימה בחודשיים האחרונים הגיע בשבוע שעבר לסיומו . 

פורסם ב:

לכתבה המקורית – לחץ כאן

במסגרת האימון התאמנו הלוחמים במגוון תרחישים במתווה דרומי הכוללים לחימה בשטח בנוי והתמודדות עם ארגוני הטרור.

מדובר בתרגיל החטיבתי השביעי במספר של חטיבות צה"ל שהתקיים בשנת 2019 כחלק משיפור המוכנות ללחימה.

חטיבת "כפיר" הוקמה בשנת 2005 כמענה לטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון. כיום, החטיבה מתמחה בלוחמה בזירה הפלסטינית בדגש על שטח בנוי באוגדת יהודה ושומרון ובמתווה דרומי. במהלך נובמבר תבצע החטיבה לראשונה תעסוקה מבצעית ברצועת עזה.

החטיבה תרגלה התמודדות עם פעילות אויב במרחב התת-קרקעי באמצעות תעלות הביוב של שכונות הנבנות בימים אלו, וכן לחימה בבניינים רבי-קומות ואזורי בנייה צפופים על מנת לשפר את כשירותה למלחמה.

יכולות הלחימה תורגלו בשטח בנוי ומבוצר, בירי וצליפה, בפריצה וחבלה והתקיימו שיתופי פעולה עם כוחות הנדסה, שריון, תצפיות, אש ויחידת עוקץ.

כשבוע לפני התרגיל החטיבתי, התקיים אימון פלוגות שבחן את יכולתם של הלוחמים בלחימה בשטח בנוי וצפוף, בתת-קרקע ובאתגרים בלחימה בסביבה אזרחית- התבצרות אויב בתוך אוכלוסייה ויכולת פגיעה ודיוק במחבלים.

במהלך השבוע ביקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בתרגיל ושוחח עם מפקדי הגדודים והסיירת על תהליך שיפור הכשירות המבצעית של החטיבה ומוכנותה למלחמה הבאה, תוך שימת דגש על היכולות המיוחדות של החטיבה בכלל ושל סיירת "חרוב" בפרט.

"חטיבת 'כפיר', כדרכה ב-14 השנים האחרונות, מובילה את הלחימה בטרור למען ביטחון ושלום תושבי מדינת ישראל", אמר מפקד חטיבת ״כפיר״, אלוף-משנה ערן אוליאל. "אני בטוח ביכולתנו כיום לעמוד בפני כל אתגר וכל משימה, מורכבת ככל שתהיה".

"חטיבת "כפיר" חרטה על דגלה להיות חטיבת החי"ר הטובה ביותר בצה"ל בלחימה בשטח בנוי", הוסיף מפקד החטיבה. "הדבקות במשימה, המשמעת המבצעית, הנחישות והרוח, הם אלו שיבטיחו את יכולתנו לנצח במערכה הבאה. אני גאה בכם ובעיקר גאה להיות מפקדכם וחלק מכם".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !