לוחמי כפיר השיבו באש לעבר מחבל שירה לעברם בשומרון, סמוך לעפרה – וחיסלו אותו בתום מרדף

בהמשך לניסיון פיגוע הירי מרכב חולף לעבר מוצב צבאי שבסמוך ליישוב עפרה, לוחמי צה"ל שהיו בנקודה הגיבו בירי לעבר הרכב החשוד והחלו במרדף אחריו.

במהלך המרדף החשוד הבחין בלוחמים, יצא מהרכב וירה לעברם. הכוח השיב בירי ונטרל את המחבל.

 

פורסם ב: את"צ לכתבה המקורית – לחץ כאן

פורסם ב: דף הבית לכתבה המקורית – לחץ כאן

"כוחות הגדוד ביצעו חסימות והחלו במרדף. הכוח זיהה את רכב המחבל, חתר למגע, צימצם טווח וניטרל אותו", אמר סא"ל עזריאל אמור, מפקד גדוד שמשון, "אני גאה בלוחמי גדוד 92 על ביצוע המשימה וחתירה למגע. נמשיך לפעול ולהגן על הגזרה ולספק ביטחון לכל התושבים העוברים בה".
"בעקבות היכרות מעמיקה עם הגזרה, וחדות הלוחמים שלי וזריזותם, זיהינו את הרכב החשוד ופתחנו במרדף אחריו", סיפר סגן ר', סגן מפקד הפלוגה שנטרל יחד עם לוחמיו את המחבל, "פרקנו מהרכב לכיוונו, תוך כדי שהוא ירה לעברנו. חתרנו למגע תחת אש והצלחנו לנטרל אותו. אנחנו מרגישים גאווה וזכות גדולה לספק את ההגנה לתושבים בגזרה ולעמוד במשימתנו".
המחבל שנוטרל חשוד במעורבות במספר פיגועים בימים האחרונים.
לוחמי צה"ל סורקים אחר חשודים נוספים.
אין נפגעים לכוחותינו.

הנשק בו השתמש המחבל

מחקירה ראשונית עולה כי הירי ככל הנראה בוצע מרכב מסוג רנו ברלינגו, שהגיע מכיוון הכפר סילוואד הסמוך. לוחמי גדוד שמשון מחטיבת כפיר ששהו במקום ירו לעבר הרכב, שנמלט לכיוון הכפר עין יברוד. בזירה נמצא תרמיל אחד. הכוח פתח במרדף אחרי הרכב, שאותר סמוך לכפר דיר דיבוואן, ובתוכו מחבל שחוסל.
מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך המרדף החשוד הבחין בלוחמים, יצא מהרכב וירה לעברם. הכוח השיב בירי ונטרל את המחבל, שחשוד במעורבות במספר פיגועים בימים האחרונים. לוחמי צה"ל סורקים אחר חשודים נוספים".
משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי המחבל שחוסל הוא מוג'אהיד מחמוד חאמד, תושב סילוואד בן 32. אתמול פרסם המחבל פוסט בפייסבוק שבו כתב: "אלוהים קנה מהמאמינים את עצמם, כי להם יש גן עדן. תסלחו לי, הגיע הזמן ללכת ולהיפגש עם אלוהים". לפי דיווחים פלסטיניים, גופתו נמסרה לרשויות הפלסטיניות.

"הגיע הזמן היפגש עם אלוהים". המחבל שחוסל, לצד הנשק

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !