חטיבת כפיר

יוצרים הרתעה, מעבירים את המסר

תום שביט, מפקד פלוגה בגדוד נחשון, מספר על סגירת המעגל שחש לאחר הריסת בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת עפרה ובגבעת אסף.

עדו בן פורת , א' באדר ב תשע"ט 08/03/19 09:44
פורסם ב: ×—דשות ערוץ 7
הריסת בית המחבל מצומת עפרה וגבעת אסף צילום: דובר צה"ל

רס"ן תום שביט, מפקד פלוגה בגדוד נחשון, מספר על סגירת המעגל שחש אחרי שצה"ל הרס את הבית בו התגורר המחבל שביצע יחד עם אחיו את פיגועי הירי בצומת עפרה ובגבעת אסף.

נזכיר כי בפיגוע בצומת עפרה נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד ו-7 נוספים נפצעו. בפיגוע בגבעת אסף נרצחו הלוחמים סמל-ראשון יובל מור יוסף וסמל-ראשון יוסף כהן הי"ד ולוחם ואזרחית נוספים נפצעו.

"חטיבת כפיר היא חטיבה מתמרנת ומתמחה בלוחמה בטרור. לוחמיה ניצבים מדי יום בסיטואציות מאתגרות על מנת לשמור על ביטחון התושבים. לוחמי הגדוד נכנסו יחד עם כוחות הנדסה אל הכפר במטרה להרוס את בית המחבל. ככוח ששומר על הגזרה יש לנו מטרה שאירועים כמו הפיגוע בצומת גבעת אסף לא יקרו יותר", אומר שביט.


לחץ כאן לתרומה מאובטחת בכרטיס אשראי לחיילי החטיבהtrom

רק ב"עמותת הלוחמים כפיר" כל התרומה כולה תנוצל לרווחת החיילים
ללא עמלות נסתרות וגזירת קופונים לתשלום משכורות
כל פעילות העמותה בהתנדבות מלאה 


הוא מספר כי יש משמעות לכל הריסת בית. "אנחנו מגיעים עד לביתו של המחבל ומבצעים את המשימה כדי ליצור הרתעה ולהעביר את המסר שנגיע לכל מפגע".

לדבריו, דווקא הפעילות השגרתית היא זו שמרתיעה טרור. "בזכות מעצרים, סריקות אמל״ח, ופעילויות נוספות, אנחנו מצליחים למגר פעילות טרור יום יומיות. חשוב לנו לשמור על בטחון התושבים ואיכות החיים שלהם, ובשביל זה אנחנו פועלים לילה לילה. בתור מפקד בגזרה, חשוב לי שהאנשים ירגישו שהם יכולים ללכת לישון בשקט".

לפני כשבוע עלו לוחמי חטיבת כפיר לגזרותיהם ביהודה ושומרון לאחר אימון מבצעי שנועד לדמות ללוחמים לסיטואציות מבצעיות, ערכיות ומורכבות ובנוסף להגביר את המוכנות והכשירות להסלמה בזירה הדרומית.

אל"ם שרון אסמן, מפקד החטיבה המרחבית 'בנימין', מסכם ואומר כי "צהל ימשיך לרדוף אחר המחבלים, לבצע מעצרים ולסכל את כל מי שבכוונתו לפגוע באזרחי מדינת ישראל".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !