לאחרונה התקיים בעיר המיזם החינוכי "דרך ארז" להמשך דרכו ומורשתו של סמ"ר ארז עידן ז"ל יליד ראשון לציון ששירת כמפקד ביחידת "דוכיפת" לוחם ונפל בפעילות מבצעית ב-19.10.2003 ליד עפרה. המיזם החינוכי מתקיים ביוזמת מנהלת בית יד לבנים, בשיתוף מנהל החינוך, האגף לחינוך העל יסודי, החברה העירונית, משפחת עידן, גדוד דוכיפת וחטיבת כפיר.

בפעילות שהתקיימה זו השנה השמינית בה השתתפו כ280 תלמידים מבתי הספר התיכוניים, משפחתו של ארז ז"ל, מנכ"ל החברה העירונית מר אלי פולק, מנהל חטיבת ספורט וקהילה מר אריק ז'מייטיס ומנהל אגף הספורט מר אסי דרעי.

התלמידים התכנסו בחוף הים בראשון לציון שם חולקו להם בקבוקי מים ושתייה , ולאחר מכן התקיימה צעידה מחוף ראשון לציון למועדון הגלישה בבת ים , בנוסף לפעילויות ספורט כמו משיכת חבל, משחק כדורעף, מרוץ שליחים ונשיאת אלונקה. ניהול האירוע היה על ידי מפקדים ולוחמים מחטיבת כפיר  בה שירת ארז.

אמו של ארז, בגירה, סיפרה על נסיבות נפילתו של ארז, הדרך בה קיבלו את הבשורה המרה ועל אישיותו המיוחדת של ארז כאדם וכמפקד. האם הסבירה וחידדה את הדרך בה ארז האמין והלך בה. נציג יחידת "דוכיפת" סיפר על הכרתו והזדהותו עם הדרך בה הלך ארז.