טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת כפיר – 21.8.13

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת כפיר נערך בתאריך 21.813 . הטקס נערך ברחבת אנדרטת חטיבת כפיר בעיר עפולה ובהשתתפות מכובדים רבים ובהם: סגן הרמטכ"ל האלוף גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד מרכז האלוף ניצן אלון, מפקד עוצבת הפלדה (162) תא"ל מוטי ברוך, קצין חי"ר וצנחנים ראשי תא"ל איתי וירוב, ראש עיריית עפולה מר אבי אלקבץ, סמנכ"ל וראש אגף משפחות שכולות במשרד הבטחון מר אריה מועלם ועוד.

בלטו בנוכחותם מפקדי החטיבה מיום הקמתה: תא"ל דוד מנחם, תא"ל איתי וירוב, תא"ל אורן אבמן ותא"ל אודי בן מוחא.

בלט בהעדרו חבר הכנסת עופר שלח, תחילת הטקס נדחתה למשך דקות ארוכות כשהמשפחות השכולות, מוזמנים רבים, המכובדים, החיילים ובסה"כ למעלה מאלף נוכחים המתינו בבושת פנים להגעתו. הטקס התקיים לבסוף ללא נציג הכנסת.

על אירגון הטקס עמלה כרגיל קצינת הנפגעים רס"ן קרן חן טוב וכל מילה שנכתוב לזכותה, אך תגרע מעשייתה מפעילותה ואישיותה בפועל. אהבתה לתפקידה ניכרת מהיום בו הגיעה לחטיבה וכמובן גם באירגון הטקס כולל רכישת ארטיקים מכספה לחיילים שעסקו בהקמת האירוע וכלה בירידה לפרטים הקטנים ביותר מכל היבט ומכל כיוון. על הקשר העמוק בינה למשפחות השכולות,הרחיב יו"ר עמותת הלוחמים כפיר מר אבי בינמו בנאומו ולא שכח לציין גם את דורית אלישע קודמתה בתפקיד אשר הגיעה אף היא וכיבדה אותנו בנוכחותה בטקס.

אין במילים כדי לתאר את עוצמת הרגשות של הנוכחים למשמע נאומו נציג ההורים השכולים אביו של סרן קובי מואטי זכרו לברכה, כאשר תיאר את דרכו של קובי לפני הצבא ובצבא עד לתפקיד המ"פ בו חשק ובו גם סיים את חייו בתאונת אימונים מצערת. גם הקשוחים שבלוחמים הסתירו עיניים בוהקות מדמעות למשמע הדברים.

חובה עלינו לציין גם את עבודתם המסורה והבלתי נלאית של רס"ר החטיבה אבי פרטוק ורס"ר הבא"ח ספי גרוסבך. ביחד הם הדבק המחבר בין כל הגורמים כמו גם השמן המסכך ומביא לפעילות של כולם באופן המיטבי. ניצוחם על האירוע בחזרות ובטקס עצמו הביא לתוצאה המושלמת בשטח.

בסיום הטקס חולקו למשפחות השכולות לוחות האבן ועליהם שמות יקיריהן אשר הוסרו מהאנדרטה והוחלפו בלוחות חדשים במהלך שיפוץ שבוצע בקיר הנופלים.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !