זמן סליחות: חטיבת "כפיר" סיירה בירושלים

סיור הסליחות התמקד בערך האחדות וכלל סיור בעיר העתיקה ובכותל המערבי. הרבצ"ר: "זה מחבר את החיילים לשורשים העמוקים שלנו"

תאריך: 19/08/2013, 20:40         מחבר: דנה פטרוב, אתר צ.ה.ל

logo atar zahalלכתבה המקורית – לחץ כאן   

מאות מחיילי חטיבת כפיר קיימו אמש סיור סליחות בירושלים, בנוכחות הרב הצבאי הראשי (רבצ"ר) תא"ל רפי פרץ, והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף. "המטרה של הסיורים האלה היא לחבר את החיילים לשורשים העמוקים שלנו כעם – לירושלים, לשאיפות ולתביעות המוסריות", אמר לאתר צה"ל הרבצ"ר והוסיף כי "להסביר להם שכשחייל צה"ל מסתער יש עליו יותר מנשק – יש עליו גם את הערכים והמורשת של עם ישראל, וההבנה שלהם".

זוהי השנה החמישית ברציפות שחטיבת כפיר מקיימת סיור סליחות, כאשר השנה הערך שנבחר להוביל את הסיור היה אחדות. "המשמעות של חשבון הנפש זה האופי של היהדות, ולא צריך לחבוש כיפה בשביל זה", אמר מח"ט כפיר, אל"ם אשר בן לולו.

מפקד החטיבה, אל"ם אשר בן לולו, בסיור. "כשחייל מסתער יש עליו יותר מנשק- יש עליו ערכים"

בתוך כך, התייחס מח"ט כפיר לחשיבות הפעולה על פי רוח צה"ל בעת הלחימה. "זה תהליך שכל אחד צריך לעשות. חרטנו על דגלנו שננצח בכל מפגש עם האויב, ונסיים כל מפגש כזה בתוצאה שלא ניתנת לפרשנות", הסביר והוסיף כי "צריך גם להקדיש זמן להכנה של הכוח לפעול על פי רוח צה"ל גם ביחסים שבין אדם לחברו, ולשמור על איפוק ועל כבוד האדם שמולנו".

במהלך הסיור ביקרו חיילי החטיבה בבית הכנסת הגדול בירושלים, שם דיברו בפניהם הרבצ"ר והרב הראשי לישראל.  לאחר מכן סיירו החיילים בסמטאות העיר העתיקה ובכותל המערבי, שם נערכה אמירת הסליחות. "יפה לראות אלפי חיילים מגיעים לכותל בלילה אחד – חלק מתפללים, חלק חושבים ועושים חשבון נפש", אמר תא"ל פרץ. "זה דבר מיוחד, וזו תעודת כבוד לצה"ל שמאפשר לחיילים להתעסק גם בסוגיות ערכיות", סיכם.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !