חטיבת כפיר – אלוף האלופים בקליעה 2021 הוא שלנו !!!

קבלו את סמ״ר גלעד ניסים – אלוף האלופים של תחרות הקליעה 2021!
גלעד, לוחם בסיירת חרוב של חטיבת כפיר, קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין 24 הרובאים שהתחרו במקצה, וזכה במקום הראשון באליפות !!!

רשימת המנצחים המלאה של אליפות הקליעה 2021

ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל | 07.10.2021

בטקס שהתקיים במתקן אדם, הוכרזו היום הזוכים הגדולים באליפות הקליעה הצה"לית. במהלך השבוע התמודדו הלוחמים במספר מקצים מאתגרים: ירי קלעים, רובאים ונגביסטים, פגיעה במטרות ביום ובלילה ובתרחישי היתקלות.


קרדיט: איתמר רביבו

כל חטיבות החי"ר והקומנדו הגיעו להפגין את כישוריהן, וכך גם יחידות מיוחדות כמו לוט"ר ויהל"ם שלקחו חלק. "כל היחידות עושות הכול כדי לזכות", מצהירה סרע"נית קליעה במרום, סגן אופיר אורן, "הלוחמים התמודדו עם רעל בעיניים כדי להביא ליחידה שלהם את התואר".


קרדיט: איתמר רביבו

התוצאות:

אלוף האלופים:

מקום ראשון – סיירת חרוב, גלעד ניסים 

מ"פ מצטיין:

חטיבת כפיר, מ"פ שמשון – סרן אוהד סויסה

מג"ד מצטיין:

חטיבת הצנחנים, גדוד 202 – סא"ל אביאל בלחסן

מח"ט מצטיין:

חטיבת גבעתי, אל"ם אליעד מאור (מואטי)

נגביסטים מצטיינים:

מקום ראשון – חטיבת הנח"ל, גדס"ר – בנימין לפנאה

מקום שני – אגוז, ד'

מקום שלישי – חטיבת הנח"ל, גדוד 50 – ערן ברק

קלעים מצטיינים:

מקום ראשון – חטיבת הצנחנים, גדוד 202 – נווה ממן

מקום שני – אגוז, ה'

מקום שלישי – חטיבת הנח"ל, גדוד 50, דניס ז'יבוטיקוב

רובאים מצטיינים:

מקום ראשון – חטיבת הצנחנים, גדוד 101 – נדב עומייסי

מקום שני – חטיבת הצנחנים, מג"ד 202 – אביאל בלחסן

מקום שלישי – חטיבת כפיר, גדוד נצח יהודה – נדב רסקין 

גדוד מצטיין – מתוך 16 גדודים:

מקום ראשון – חטיבת הצנחנים, גדוד 202

מקום שני – חטיבת הנח"ל , גדוד 50

מקום שלישי – חטיבת הצנחנים, גדוד 890

גדס"ר מצטיין:

מקום ראשון – גדס"ר צנחנים

מקום שני – גדס"ר נח"ל

יחידה מיוחדת מצטיינת:

מקום ראשון – אגוז

מקום שני – מגלן

מקום שלישי – לוט"ר

חטיבה מצטיינת:

מקום ראשון – חטיבת הצנחנים

מקום שני – חטיבת הנח"ל

מקום שלישי – חטיבת כפיר


קרדיט: איתמר רביבו

החטיבות הרכיבו צוותים הכוללים ארבעה רובאים, שני קלעים ונגביסט מתחרים. כל צוות מובל על ידי מ"פ, מג"ד ומח"ט. "בפעם הראשונה, החלטנו לתת בונוס נקודות לחטיבות שמפקדיהן הגיעו. אנחנו רואים בבירור – כשהמפקדים הבכירים לוקחים חלק, התוצאות והמוכנות בהתאם", מסבירה סגן אורן.


קרדיט: איתמר רביבו

הלוחמים התחרו במספר מקצים שמדמים את הפעילות המבצעית בשטח. "התחרות קשה, אתה באמת חייב להיות הטוב ביותר כדי להגיע למקום הראשון", מצהירה סרע"נית קליעה.

בסיום כל המקצים, נקבעו היורים הכי טובים מכל חטיבה, והם הוזמנו למקצה מיוחד, שבוחר את "אלוף האלופים" – היורה הכי טוב בצה"ל.


קרדיט: איתמר רביבו

החטיבות, שהבינו את החשיבות בניצחון התחרות, מקימות שנה אחר שנה מחנות אימונים מיוחדים לנבחרות שהם שולחים. לטענת מארגני התחרות – זה עושה שירות נהדר גם בשדה הקרב: "בדיוק מה שרצינו קרה. דרך התחרות הם מחזקים את יכולות הירי והקרב שלהם".

אז מה צריך כדי לנצח בתחרות? סגן אורן לא מתבלבלת ומשיבה: "להיות מדויק קטלני ומהיר, אימונים וכשירות חשובה. התוכנית שלנו (447) עוזרת לשמר את דיוק הירי וההצלחה בבחנים. בסופו של דבר אתה יותר קטלני בשדה הקרב, אנחנו רק בוחנים אותך".

בשנה האחרונה, החליטו בבית הספר למקצועות הירי לשים בחשיבות עליונה את ירי הלילה והשטח המורכב. "החי"ר נלחמים בעיקר בלילות ובשטחים בנויים, הבנו שמטווחים לא יודעים לספק את המטרות וצריך לחזק משמעותית את היכולות בנושא", אומרת סרע"נית קליעה: "הוספנו אמצעים מיוחדים והטמענו את התוכנית במהירות".

הצלחה משמעותית נרשמה בנושא, כשביוני האחרון, לוחמים סיירת "חרוב" הצליחו לתפוס חוליית משליכי מטענים ובקת"בים מיומנת – שניסתה לבצע פיגוע ב"מנשה". הלוחמים השתמשו לראשונה בכוונת "מכבית", שהוטמעה בעזרת בית הספר למקצועות הירי.

גם ב"מרום", החטיבה שמארגנת את התחרות, מדגישים שמאחורי האליפות הנוצצת, עומדת מטרה גדולה חשובה יותר –  שמירת הכשירות המבצעית: "בעצם קיום התחרות אנחנו גורמים להם להעלות את הרף ולאתגר את עצמם עוד ועוד. הם שואפים לירי מדויק יותר ולמצוינות, האליפות היא רק תמריץ".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !