בני וייזר (צילום: יח"צ נצח יהודה)

תחת מארב מאיים: הלוחם החרדי יצא להציל פצוע מרעים – וחיסל מחבלים בזירת הטבח

בני וייזר בן ה-23 מצא עצמו בזירת הטבח בעוטף עזה, כשצוותו נקבע לסייע לכוחות במקום בעת חדירת המחבלים בשבת השחורה, ב-7 באוקטובר. כשחבריו נפגעו בתקיפות המחבלים, יצא בני להגנתם וחיסל שני מחבלי חמאס

ג'וש ארונסון

פורסם ב: מעריב אונליין- חדשות, עדכונים וכתבות מעניינות מהארץ ומהעולם
לכתבה המקורית – לחץ כאן

בני וייזר, בן 23, מתגורר בירושלים בדירה של עמותת "נצח יהודה". עוד לפני הצבא בני למד בישיבת בצוותא, ישיבת הסדר חרדית והתגייסו ככיתה ביחד לגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר. כבר ארבעה חודשים בני נמצא בקורס קצינים.  ביום השבת ה-7 לאוקטובר, בני וחבריו לקורס קיבלו הוראה להתארגן תוך 10 דקות בעקבות תחילת המלחמה. הם הגיעו לאופקים וקפצו מזירה לזירה.

המפק"צ, הדר, הבין שהסיפור גדול יותר ממה שחושבים, ובירר היכן צריכים אותם והם מצאו עצמם מבקשים מאזרחים את הרכבים שלהם, משום שבכיסופים היו חייבים כוח נוסף. כשהגיעו ליישוב, הקבוצה לא חיכתה לפקודה והסתערה אל תוך הישוב. בני וחבריו לצוות החלו לעבור בית-בית כדי לטהר את אותם מחבלים, תוך שנתקלו במראות מזעזעים, בתים שרופים ובתים ממולכדים.

לאחר יממה של קרבות, הקבוצה נסעה לישוב פטיש. בסיור הראשון של הבוקר יצאו ארבעה לוחמים לסיור, כשלפתע הגיע אזרח שאמר להם: "הבן שלי היה במסיבה ברעים, הוא פצוע וזקוק לחילוץ. יש לי את הנ.צ שלו". ארבעת הלוחמים לא חשבו פעמיים, הבינו שגורלו תלוי רק בהם ויצאו לרעים. כבר בדרך הם נתקלו במטעני חבלה שהניחו המחבלים בצירי גישה. כשהגיעו לאזור המסיבה, ראו מרחוק דמויות חשודות בין השיחים. הלוחמים, שלא ידעו במי מדובר וחשבו שאולי מדובר בניצולים, צעקו "צה"ל, צה"ל". באותו הרגע, נפתחה עליהם אש תופת הם מצאו עצמם תחת מארב של מחבלים.

בני וייזר (צילום: יח''צ נצח יהודה)
בני וייזר (צילום: יח"צ נצח יהודה)

הם עוד הספיקו לרדת מהרכב לפני שספג פגיעות ואש בלתי פוסקת מכל הכיוונים. "היה רגע שחששנו שתיגמר לנו התחמושת, נמות ויחטפו את הגופות שלנו לעזה", סיפר בני והוסיף: "רעש מטורף, אין קליטה, לא מצליחים להשיג חילוץ". הדר, מפקד הקבוצה, נפצע ראשון ועשה לעצמו חוסם עורקים, שהציל את רגלו. הדר לא היה יכול להילחם במצבו, אבל לקח על עצמו לנסות להשיג חילוץ דרך המ"פ, נחמן דיין וגדוד גפן.

כמה דקות לאחר מכן, נ', חבר נוסף בצוות נפצע תוך כדי שזרק רימון לעבר המחבלים. נ' לא רצה להפריע לחבריו בלחימה ונשך עצמו כשהוא מתאפק לא לצרוח מכאבים ועשה לעצמו חוסם עורקים. בנוסף לפציעה של נ', בעקבות הנשיכות החזקות מכאבי התופת, נשברו שיניו כשהוא  ממלא בגבורה מחסניות לבני ולח'.

"עברו 22 דקות שנראות כמו נצח, פתאום נהיה שקט"

בשלב הזה הם חשבו שסיימו את  הלחימה, כשזיהו שתי פגיעות ודאיות, אולם איך שיצאו לאיגוף, חברו של בני, ח', קיבל כדור בצוואר ונפל. בני לא חשב פעמיים, הסתובב לכיוון שני מחבלים שהפתיעו אותם, העביר את הנשק למצב אוטומט וחיסל את שניהם במקום. חברו ח', שנפצע בצוואר, פונה תוך כדי שבני עושה לו נקודת לחיצה ולאחר מכן ועבר ניתוח שדה שהציל את חייו.

לפני כמה ימים הצוות נפגש והחליט לברר מה עלה בגורלו של הפצוע שבשבילו יצאו לרעים. התברר להם שהוא נרצח עוד לפני שהגיעו. "לא הצלחנו במשימה, אבל אחר כך, כשאנשים שאלו למה יצאנו לשם, אני אומר שאם היה לנו רק סיכוי קטן להציל מישהו, אין מצב שלא היינו מנסים", סיפר בני, שהשבוע לראשונה נפגש עם ארבעת החברים כדי לסגור מעגל".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !