תא״ל ארז ויינר, מגולל את קורות ערב הלינץ׳ ברמאללה בהיותו מפקד גדוד ״דוכיפת״

״ אנחנו מקבלים הודעה שבזאת הסתיימה התגובה הישראלית. התביישתי״

19 שנה ללינץ׳ ברמאללה תא״ל ארז ויינר, יועצו של גבי אשכנזי בהיותו רמטכ״ל, משתף בזכרונותיו ומבקר את העומדים מאחורי אבו מאזן

 

אילת כהנא 15/10/19 11:04

פורסם ב: חדשות 20
לכתבה המקורית – לחץ כאן


בפוסט ששיתף בעמוד הפייסבוק שלו, תא״ל ארז ויינר, מי שנקשר שמו בפרשת הרפז בזמנו, מגולל את קורות ערב הלינץ׳ ברמאללה בהיותו מפקד גדוד ״דוכיפת״:

״הייתי שם לפני 19 שנה כמפקד גדוד ׳דוכיפת׳״ כותב ויינר.

״משעות הבוקר הגיע מידע על שני חיילים שנכנסו בטעות לרמאללה והגדוד כולו היה על הרגליים בחיפושים. אז התקשר אליי מפקד חטיבת בנימין, גל הירש וביקש שאגש למתקן התיאום והקישור, לשם יביאו כוחות השיטור הפלסטינים את שני החיילים.

״אני ממהר למחנה בצומת איו״ש ביחד עם הרופא הגדודי וצוות חובשים, מגיע לצד הישראלי של המחנה ועובר לצד הפלסטיני עם קצין התיאום שלנו.
מגיע ג׳יפ לנדרובר לבן בדהרה ונכנס למחנה.

״אני ניגש לג׳יפ בכוונה להוציא את החיילים הפצועים ולהעניק להם טיפול, אבל הקצין הפלסטיני מכוון אותי לתא המטען של הרכב וכשהוא פותח אותו מתגלה הזוועה.
בתוך שטיח מגולגלות להם גופות חיילינו היקרים.
לא אכנס לתיאורים כדי לא לפגוע באיש, אבל תמונה זוועתית שכזו לא ראיתי בהרבה שנות שרות קרבי.

״באותו רגע חשבתי שזהו, נגמר, עכשיו בטח נגיב בעוצמה. ואכן, גל קרא למיקי מפקד דובדבן ולי והנחה אותנו להכין תוכנית התקפית משמעותית.

״בעוד אנחנו עומדים בתצפית מפקדים לעבר רמאללה, מגיעים צמד מסוקי קוברה ויורים מספר טילים לעבר אנטנה של הרשות ומבנה משטרת אל בירה בו בוצע הרצח המתועב. אחרי שהצד השני הוזהר להתפנות ואחרי מספר טילי נפל, המטרות נפגעות וקצת אחר כך אנחנו מקבלים הודעה שבזאת הסתיימה התגובה הישראלית. התביישתי.

״מאוחר יותר, לקח הגדוד חלק בלחימה משמעותית ברמאללה, כולל כיבושה במבצע ׳ חומת מגן׳. אבל הרגע הזה נחרת עמוק בזכרוני. לקחנו חלק בשיתוף פעולה עם שרות הבטחון הכללי במעצרם של מרבית משתתפי הלינץ׳ ובראשם אותו מנוול מהתמונה המפורסמת עם דמם של חיילנו מרוח על ידיו.
התמונה שעכשיו משוחזרת בגני הילדים ברמאללה…״

ויינר מבקש להזכיר את חלקו של אבו מאזן בעידוד הטרור כלפי אזרחים וחיילים: ״לכל מי שמדבר על ׳מתינותו׳ של אבו-מאזן, אגיד שכל עוד הוא ממשיך לשלם משכורות לרוצחים ולחנך במוסדות הרשמיים של ה׳רשות׳ לשנאה ולרצח יהודים, אין מה לדבר על שלום.״

״שנמשיך להיות חזקים ולדעת להגן על עצמנו.״ מסיים ויינר,  ״נזכור שהשינוי באותן שנות טרור ופיגועים, הגיע רק כשהפסקנו לסמוך על ה׳רשות׳ שתעשה את מלאכתנו ועברנו להתקפה.
׳ה׳ עוז לעמו יתן,ה׳ יברך את עמו בשלום׳ כתב דוד המלך בתהילים- עוז לפני שלום. עוז יביא שלום.
מועדים לשמחה לכל עם ישראל״.


Facebook-f


Instagram


הצטרפו לפעילות "עמותת הלוחמים כפיר" בתרומה חד פעמית או בהוראת קבע בכרטיס אשראי

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !