מתגייסים לגדוד "נצח יהודה" של "חטיבת כפיר" ? למפקד המבצעית יש משהו חשוב להגיד לכם

"הרוח תוביל אתכם אל המשימה – להגן על הבית":

מתגייסים ל"נצח יהודה"? למפקד המבצעית יש משהו חשוב להגיד לכם

 

רגע לפני הגיוס, כשהצבא רחוק מאוד מכל מה שאי פעם הכרת, אין ספק שהכניסה לגדוד לוחם כמו גדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר – יכולה לעורר חששות ולהיות מאתגרת. במיוחד בשביל זה, סרן עומרי מריזנדה, מפקד הפלוגה המבצעית של הגדוד, שכבר פיקד בעבר בחמישה מחזורי טירונים לוחמים – שולח מסר אל הדור הבא: "הצעדים הראשונים קשים, אבל כשתיכנסו פנימה – תבינו כמה זה שווה"

מערכת אתר צה"ל | 11.12.2019

אני סרן עומרי מריזנדה, בן 24 מראשון לציון, מחזור אוג' 14', והיום אני מפקד הפלוגה המבצעית של נצח יהודה, אחרי שפיקדתי בתפקידים שונים ב-4 הכשרות בגדוד. גם אני, בדיוק כמוכם, התגייסתי לגדוד המיוחד הזה, וסביר להניח שנקודת הפתיחה שלנו הייתה מאוד דומה. בסוף, הייתי לוחם כאן, יצאתי לקצונה ועשיתי בגדוד את כל התפקידים שלי – ממפקד מחלקה ועד מפקד פלוגה בוגרת.

אני מודה שכשהגעתי לגדוד לא ממש הבנתי מה קורה סביבי. אתה רואה הרים מימין ומשמאל, לא מכיר אף אחד ולא מצויד בחברים. אתה חושב שכל השירות הלוחם שלך – הוא הכאן ועכשיו. אבל חשוב לי להסביר לכם איך זה באמת הולך להיראות בהמשך הדרך.

חשוב לי קודם כל לספר לכם על מה שעומד מאחורי הגדוד הזה, כי זה משהו שאי אפשר לקחת ממנו. האנרגיה הטובה, החיובית, לצד רוח הלחימה שנמצאת בעדיפות עליונה. הגדוד הזה הוא משפחה, שהלוחמים בה עוזרים ותומכים אחד בשני. בכל הכשרה עליה פיקדתי – הערכים האלו הובילו את המחזור, וגם אתכם הרוח תוביל בסוף למשימה המרכזית שלנו – להגן על הבית.

תבינו גם שהגדוד הזה יעשה הכול כדי לאפשר לכם לקיים את אורח החיים שלכם גם בתוך השירות. החל מאוכל כשר למהדרין, בסיס מופרד, ליווי של מש"קי עלייה, חינוך, קליעה ועוד, טיפול ת"ש משמעותי מאוד ותמיכה של רבנים. מעבר לזה, כמו שאתם בטח כבר יודעים – אתם תתגייסו לשנתיים (שמונה חודשי הכשרה, שנה וארבע של תעסוקה מבצעית בפלוגות), בהן תקבלו ימי ישיבה אחת לחודש ושעות לימוד תורה בזמן שמתאפשר בין פעילויות ולו"זים. לאחר מכן, תצאו גם לשנת מעו"ף בה תוכלו ללמוד מקצוע או להשלים בגרויות כדי לצאת לאזרחות בנקודת פתיחה טובה יותר.

בפועל, אחרי ההכשרה אתם תגיעו לתעסוקה המבצעית ותהפכו לחלק בלתי נפרד מיהודה ושומרון – הגזרה שבה אנחנו מתמחים. חלקכם אולי לא רגילים להיות במסגרת עם חוקים קפדניים ורציניים כמו בצבא, אבל בפעילויות באיו"ש אתם תהיו אלו ששומרים על החוק, על השגרה. תיפגשו פעם ראשונה עם פעילויות בט"ש, תתמודדו עם דילמות ערכיות ומבצעיות, ותידרשו להיות רתומים למשימה באופן מלא. אני מאמין בכם, בסופו של דבר אתם או החברים שיהיו לצידכם בגדוד הם תושבי הגזרה הזו ולכן אתם 'תגנו על הבית' בצורה הכי מוחשית שיש. זה המוטו של החטיבה שלנו – 'נלחמים בטרור – מגנים על הבית'.

החברים שלכם, שכבר מחכים לכם כאן, הם אנשים שמבינים את המשמעות של מה שהם עושים. גם אם הם חוזרים עייפים אחרי פעילות או סיור וצריכים כבר לקום לפעילות הבאה – הם לעולם לא יגידו שאין להם כוח או שהם לא מסוגלים. לא משנה כמה קשה – כולם תמיד אחד עם השני ואחד למען השני.

נכון, בהתחלה יהיה מאתגר. אתם תכירו אנשים חדשים באופן שאתם לא רגילים אליו. תתחברו לאט לאט למסגרת שונה ממה שהכרתם – יש בה לחץ ודרישות, החברים שלכם יימצאו לפעמים במחלקה אחרת – אבל תוך חודש או חודשיים זה כבר יהפוך לטבעי.

אתם תכירו את ההכשרה, תתחברו למשימה ולעשייה של הגדוד – והוא יתחבר אליכם. השירות שבשבילו אתם מתאמנים הוא התעסוקה המבצעית שלכם, להגן על עצמכם ועל אזרחים כמוכן, לכן חשוב לי לעודד אתכם ללמוד היטב את היכולות המבצעיות ולנצל את תחילת השירות שלכם, כי היא לא תחזור.

אז זהו. ברוכים הבאים לגדוד נצח יהודה. אתם עומדים לפגוש גדוד חזק, אוהב ומחובר. הצעדים הראשונים אולי יהיו מורכבים, אבל רק כשתיכנסו פנימה תבינו כמה זה שווה את זה. גם ברגעים הקשים וגם ברגעים הטובים שלנו – אנחנו חווים הכול יחד, זוכרים כמה אנחנו חזקים וכמה אנחנו משימתיים ובקרוב גם אתם תהפכו לחלק מזה. בהצלחה!

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !