מה קורה כשהקומנדו מאמן את "נצח יהודה"?

בדרך לאיו"ש עוצרים בדובדבן:

מה קורה כשהקומנדו מאמן את "נצח יהודה"?

 

ב-8 החודשים האחרונים, מגיעים המדריכים של מדור "קצה מבצעי" ביחידת דובדבן לעשרות מוצבים ובסיסים ברחבי איו"ש. המטרה – להכין את הכוחות לכל תרחיש אפשרי שיפגוש אותם בתעסוקה המבצעית, בטרמפיאדות ובצמתים. הצטרפנו לאימון של גדוד "נצח יהודה" בחטמ"ר בנימין כדי להבין איך זה עובד 

מירב בראל, מערכת אתר צה"ל | 21.04.2021

פורסם ב:

לכתבה המקורית – לחץ כאן

בינואר האחרון, בזמן שליאן, לוחמת בחטיבת החילוץ וההדרכה, שמרה בצומת גיתי אבישר – הגיע מחבל וניסה לדקור את הלוחמים שפעלו לאבטחת האזור. ברגע אחד ובלי להתבלבל, ליאן הדפה את אותו המפגע במכות נשק ופתחה טווח ביטחון ממנו, שאפשר למפקד הכוח לירות בו ולנטרל אותו במהירות.

כשהאירוע הסתיים, וכשנשאלה איך פעלה כל כך מהר, ליאן זקפה זאת לזכות האימון שעברה רק שבועיים לפני כן – שהעבירו לה מדריכי מדור הקצה המבצעי של דובדבן. האימון, אותו אמורים לעבור כל לוחם ולוחמת שתופסים קו באיו"ש, מעמיד אותם בפני סיטואציות מורכבות ורגישות שעלולות להתלקח בכל רגע בגזרה כזו.

"הכול התחיל לפני שמונה חודשים", מספר נגד לוחמה במדור "קצה מבצעי" בדובדבן, רס"ל ג', "מפקד אוגדת איו"ש הבין שהאל"ת (אימון לפני תעסוקה מבצעית) הסטנדרטי לא לגמרי מספיק, ושקיים צורך באימון נוסף, ייעודי וממוקד, שירענן לכוחות את סדר הפעולות בעת פיגוע, נטרול מחבלים ותפעול הנשק".

המשימה הוטלה על יחידת הקומנדו, וזו הקימה מדור חדש, שבמהלך שמונת החודשים האחרונים הגיע למוצבים ולבסיסים שונים ברחבי איו"ש, ותרגל את החטיבות השונות מול מגוון תרחישים מאתגרים.

היום, אני תופסת את חברי המדור עם מחלקת החוד של גדוד "נצח יהודה" בחטיבת כפיר, שנמצאים בתעסוקה מבצעית בחטיבת בנימין. "האימון, שמותאם לאיו"ש, כולל תרגול טווחי ירי קרובים, מטחים, סימולציות של אירועים שיכולים לקרות להם וסדר הפעולות בהן. כל זה ישמש אותם במשימות השוטפות שלהם, כמו שמירה בעמדות, פילבוקסים, סיורים, מעצרים ועוד", מתאר רס"ל ג'.

בשבוע המיוחד הזה, כל לוחם במחלקה מתרגל ירי מטווחים קצרים, היתקלויות, זיהוי מטרות וקו ירי נקי, ולומד לחדד את האינסטינקטים: "השאיפה שלנו היא לאמן כל גדוד שתופס פה קו ולהכשיר אותו בצורה מקצועית יותר, כדי שיגיע לקצה בשטח הכי מוכן שאפשר".

ואכן, אני רואה את הלוחמים של "נצח יהודה" נכנסים לסיטואציה מהר, רצים, יורים, מתרגלים ולומדים המון. "הם עלו לגדוד רק לפני שבועיים, כך שזה תזמון נהדר", משתף אותי סמל דניאל הררי, סמל המחלקה, "זה אימון ממקצע בטירוף שמכין אותם בדיוק לשגרה שלהם, ואני מאמין שזה ייטמע בתפקוד היום-יומי".

"יש חשיבות רבה לביצוע אימונים מהסוג הזה בזמן התעסוקה המבצעית, במטרה להבטיח את שיפור המענה של הלוחמים בקצה ואת ביצוע משימת ההגנה בצורה הטובה ביותר", מדגיש מפקד המחלקה המתרגלת בפלוגה הרובאית של גדוד "נצח יהודה", סגן תום ברינה.

"המשמעות של לוחם שעומד בעמדה ברחבי איו"ש, היא לגמרי הצלת חיים", מסכם רס"ל ג', "באימון הזה, אתה מבין את גודל האחריות שמונחת לך על הכתפיים. מי שייצא מהאימון הזה ויעלה מחר לשמירה על וסט, קסדה ונשק, יודע שיש לו את הכלים  לנטרל כל מי שינסה לפגוע בו ובאזרחי ישראל – וגם יעשה זאת".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !