מג"ד סיירת חרוב בחטיבת כפיר, סא"ל גל ריץ' בראיון לחג הפסח

פורסם ב:
לכתבה המקורית – לחץ כאן

מה נשתנה אצלך מאז ליל הסדר הקודם?

היחידה עברה מהפך. מאז החלטת הרמטכ"ל בינואר 2020 להפוך את חטיבת כפיר לחטיבת חי"ר אש מתמרנת וסיירת חרוב בראשה, היחידה צועדת בכל שבוע שעובר עוד צעדים משמעותיים בהפיכתה לסיירת מובילה בצה"ל.

רוח הקרב, שהיא המרכיב החשוב ביותר, נשענת על מורשת ענפה מתקופת הסיירת המיתולוגית וגדוד חרוב. אך בתחומי אמצעי הלחימה, ההכשרה, קליטת כוח אדם איכותי ומקצועי, היחידה משתנה בקצב מסחרר, וזו גאווה גדולה עבורי.

מה אתה שואף שיקרה בגדוד עד הסדר הבא ?

להשלים את מתיחת הפנים שעוברת היחידה – בעוד שנה מרבית לוחמי היחידה יעברו הכשרת סיירת מלאה, לדוגמה, ויוקם מחנה אימונים לבית הספר להכשרה בבסיס תל נוף.

מה זה אומר בעיניך להיות מג"ד ב-2021?

תחושת סיפוק בלתי רגילה, שליחות ואחריות גדולה. את האנרגיות ותעצומות הנפש אני שואב משני מקורות עיקריים: הראשון הוא משפחתי היקרה, שכל שיחה ומפגש איתה ממלא אותי באושר אינסופי. השני הוא פקודיי, המפקדים, אנשי הקבע, הלוחמים והחיילים, שבמסירות ובמחויבות בלתי רגילה, נושאים הם על כתפיהם את היחידה מפסגה לפסגה, כשבכל פעם אנחנו מעלים את קו הגובה. להיות מפקד סיירת חרוב זו גאווה אדירה.

לקחת חלק פעם בפעילות מבצעית בזמן פסח?

בליל הסדר כשהייתי סמג"ד חרוב קיבלנו התרעה על מבוקש שמתכנן לעבור באחד הצמתים בגזרה – היינו בארוחת חג מאוחרת, לאחר שהגנו על תושבי הגזרה שערכו את הסדר בביתם. קפצנו מחדר האוכל והצלחנו לעצור את הרכב בזמן.

בחקירת המבוקש התברר שהוא הסתיר מטען חבלה מוכן להפעלה, בסמוך לביתו. כעבור מספר שעות, הגענו לנקודת המטען יחד עם חבלנים והשמדנו אותו. הייתה זו עוד פעולה שגרתית, המתקיימת לעיתים תכופות בגזרות המבצעיות ביהודה שומרון – שתכליתה להילחם בטרור ולהגן על הבית.

איפה אתה סוגר את החג?

בשונה מבשנה שעברה, הפעם אחגוג את החג עם משפחתי האהובה.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !