לוחמי "נצח יהודה" של "חטיבת כפיר" פעלו טוב יותר בתקופת הקורונה

"הלוחמים פעלו טוב יותר בתקופת הקורונה"

מפקד הפלוגה המבצעית בגדוד נצח יהודה מספר לערוץ 7 על התעסוקה המבצעית של הלוחמים תחת משבר הקורונה. "הבנו שאנחנו פה למען עם ישראל"

ניצן קידר , כ"ד באב תש"פ 14/08/20 14:23

פורסם ב: חדשות ערוץ 7
לכתבה המקורית – לחץ כאן

סרן עומרי מריזנדה

סרן עומרי מריזנדה

צילום: דובר צה"ל
לוחמי הגדוד החרדי ״נצח יהודה״ סיימו תעסוקה מבצעית בגזרת בנימין, במהלכה ביצעו מספר מעצרים משמעותיים ותפסו אמצעי לחימה רבים.
מפקד הפלוגה המבצעית בגדוד, סרן עומרי מריזנדה, מפקד גזרת עפרה בקו, מספר לערוץ 7 על "רעשי הרקע" שליוו את הפעילות המבצעית בחודשים האחרונים – הקורונה והסיפוח.
"הסיפוח ליווה אותנו, לא במובן של הויכוח הפוליטי שלא קשור אלינו כלל, אלא בהערכת מצב ברמה היומיומית איך אנחנו מגיבים לשינויים בשטח שגורם האירוע הזה. אנחנו לא באנו מהנקודה של מה זה, אלא של מצב נתון שאנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות ולעשות את הכי טוב שלנו. זו הערכת מצב נפרדת כי השטח רגיש ובוחנים מה כל דבר יגרום לכל כפר או חברה", מסביר מריזנדה.
גם הקורונה הורגשה, והקצין מספר: "הלוחמים היו רציניים ושמרו על ההנחיות, לאחר שהבינו מה מצופה מהם. הבנו שאנחנו פה למען עם ישראל וצריכים לנתק את העצמי שלנו לטובת האזרחים. לדעתי הלוחמים דווקא פעלו טוב יותר בתקופה של הקורונה. ברגע שהסברנו את כל ההיערכות ללוחמים, הם הפנימו במהירות ועברנו את הכל בצורה הכי מיטבית".
ידיהם של הלוחמים היו עמוסות בעבודה. בתוך שבוע אחד הם הצליחו לתפוס מחבלים רגע לפני שיידו אבנים לעבר מכוניות בציר 60, עצרו שלושה מבוקשים ביום למחרת ובלילה שלאחר מכן נעצרו חברי חוליית מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר היישוב בית אל.
בחודשיים בלבד נעצרו 26 מבוקשים בחשד לטרור, תשעה מחבלים שנתפסו על חם תוך כדי או ביציאה לפיגוע ונתפסו אמצעי לחימה רבים.
"זו גזרה עם המון פעילויות", מפרט מריזנדה. "לפני חודש וחצי עשינו פעילות שהתרכזה בכמה מאמצים בכפר כובר, עצרנו שלושה עצורים והלכנו לעוד כפר, שהיתה התרעה שממנו הולך לצאת פיגוע והצלחנו לעצור את המבוקש ולהמשיך לעשות חיפושים לאיתור ממצאים.
"בערך בשש וחצי איתרנו גם את הציוד ואת הנשק שבאמצעותו הוא התכוון לבצע את הפיגוע. היו לנו לא מעט מעצרים ותפיסות אמל"ח ו'סגירות מעגל' מהירות".
ויש עוד דברים שהוא גאה בהם במיוחד. "כגדוד יצא לנו לבצע סגירת מעגל, היה את הרצח של רנה שנרב הי"ד והגדוד עשה מאמצים רבים – ויום לפני סוף התעסוקה המבצעית הגדוד לקח חלק בהריסת בית המחבל. יש לנו לא מעט הצלחות של תפיסות אמל"ח, מעצרי מבוקשים".
עם זאת, הקורונה חייבה שינוי חשיבה, בעיקר בפעילות מבצעית למעצר מבוקשים. "מה שקורה במעצר הוא שלא כולם יכולים להיכנס ולתפוס, כי אנחנו זקוקים למינימום חיכוך עם מינימום אנשים. כולם ממוגנים. אנחנו לא רוצים לייצר צורך של בידוד ביחידה, אז הכוח שתופס את המבוקש מלווה אותו לאורך כל הדרך, כולל בדיקה רפואית ועד למעצר ממש. כך אנחנו מצמצמים את הסיכון לכוח שלנו".
כגדוד דתי-חרדי, היתה גם היערכות מיוחדת בימי הקורונה. "הגדוד עבד על פי הוראות משרד הבריאות והמענה היה להתפלל בחוץ. הקמנו בתי כנסת בחוץ, מניינים בקפסולות לפי מחלקות וכך יש מענה גם מבחינה דתית וגם על פי הגבלות הקורונה".
 
 
 
 
 
צילום: דובר צה"ל

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !