כך חטיבת כפיר נולדה מחדש בעזה | עם סיירת חרוב בשג'אעיה

בזמן שגולני פועלת בקסבה של שג'אעיה, לוחמי כפיר משלימים את טיהור החלק הדרום-מזרחי של השכונה. החטיבה, שמזוהה עם גזרת יו"ש ובעבר נקשר שמה לפרשיות מביכות, חיסלה מחבלים, ירתה טילי גיל וגם החזירה את הטרקטורון לנחל עוז. צפו בתיעוד מהפעילות של סיירת חרוב – וכך מחממים טונה בשטח

a man with a beardיואב זיתון|

פורסם ב:
לכתבה המקורית – לחץ כאן

עוד צעד לכיבוש שג'אעיה: בימים אלה משלימים לוחמי צוות הקרב החטיבתי המשולב של כפיר את טיהור החלק הדרום מזרחי של שכונת שג'אעיה, הנושק לגבול עם ישראל וצופה על הקיבוצים נחל עוז וכפר עזה, ועל חלק מהעיר אופקים. צפו בתיעוד מהפעילות של חטיבת כפיר, שמזוהה עם גזרת יהודה ושומרון, ושמה נקשר בעבר לאירועים פחות מחמיאים.

בעוד שבלב השכונה, הקסבה של שג'אעיה, לוחמי גולני מטהרים את העיר העתיקה, חטיבת כפיר מתקרבת אליה מהכיוון המזרחי. בימים האחרונים השמידו הלוחמים, עם כוח ההנדסה של החטיבה, מתחם בית ספר שבו פרס חמאס תשתית טרור נרחבת הכוללת עשרות טילי RPG, קלצ'ניקובים, מחסניות, רימונים, פירים תת-קרקעיים ומתחם אימונים צמוד.
לוחמי כפיר, בהובלת סיירת חרוב, נתקלו באויב בקרבות מדי יום וחיסלו לפחות עשרה מחבלים. באמצעות מודיעין מדויק הלוחמים תקפו מטרות אסטרטגיות של חמאס בחלק שצמוד לגבול, בהם בתי פעילים שאחד מהם היווה צומת מרכזי למנהרות, עמדות נ"ט ותצפית.
 
7 צפייה בגלריה

לוחמי כפיר בשג'עייה

לוחמי כפיר בשג'עייה
(צילום: יואב זיתון)

לוחמי כפיר בשג'עייה

החטיבה קרובה לכיבוש דרום השכונה
(צילום: יואב זיתון)

לוחמי כפיר בשג'עייה

מפת שג'אעיה והקיבוצים הסמוכים, שבעזרתה תוכננה הפלישה
(צילום: יואב זיתון)

לוחמי כפיר בשג'עייה

 
(צילום: יואב זיתון)
 

השבוע החזירו לוחמי כפיר לקיבוץ נחל עוז את הטרקטורון של "יבולי נחל עוז", שנגנב ב-7 באוקטובר ותועד כשעליו מחבלי חמאס רבים.
החטיבה המנומרת, שנוסדה רק בשנת 2005, הופעלה במלחמה אחרי שנים ארוכות בהן הייתה מזוהה עם גזרת יהודה ושומרון, ובעברה נקשרה עם כמה אירועים לא מחמיאים בלשון המעטה, כמו גניבת המונית בדהריה, פרשת אלאור אזריה והתעללויות בעצורים פלסטינים.
בשנה האחרונה הצטיידה סיירת החטיבה, סיירת חרוב, באמצעי הלחימה המתקדמים ביותר: טילי גיל, רובי צלפים עם כוונות חדישות, אמצעי תצפית מתקדמים ויכולות סימון מטרות. קציני הסיירת הכווינו מטוסי קרב, מסוקי אפאצ'י ומל"טי זיק לתקיפות אוויריות.
 
 

מחבלים פלסטינים ב רצועת עזה כלי רכב מ נחל עוז גנוב מבצע חרבות ברזל

הטרקטורון ב-7 באוקטובר. לוחמי כפיר החזירו אותו
 

לוחמי כפיר ברצועת עזה

נעים רגלית ברצועה
(צילום: יואב זיתון)

לוחמי כפיר ברצועת עזה

 
(צילום: יואב זיתון)
הלוחמים ירו פעמים רבות את טילי הגיל, אל מקומות אליהם אש הטנקים לא יכולה להגיע בגלל צפיפות הבתים. "בשירות שלנו ירינו אולי פעם אחת ובאימון את הטיל הזה. כאן ביום אחד שיגרנו כבר 5 טילי גיל על חוליות מחבלים, ולא חסרות לנו הקצאות", אמר לי מפקד הצוות.
לוחמי כפיר נכנסו למערכה מיומה הראשון. הם השתתפו בקרבות הבלימה ב-7 באוקטובר בקיבוצים רעים ובארי, לקחו חלק בשש פשיטות חטיבתיות על מחנות הפליטים של טול כרם וג'נין, כולל חיסול של 50 מחבלים בקרבות בסיוע מל"טי זיק, ובשבוע שעבר נכנסו לראשונה כצוות קרב חטיבתי לעימות חזיתי עם הגדוד החזק ביותר של חמאס – בשכונת שג'אעיה.
בניגוד לחיילי גולני וגבעתי, לוחמי כפיר נעים רגלית בעזה, ואין להם בעיה להזכיר שהם חי"ריניקים גאים. מפקד החטיבה, אל"מ יניב בארוט, אמנם לא גדל בכפיר, אבל יודע כמה חשוב ללוחמים כאן לכתוב את המורשת ולהוכיח שכפיר ראויה להזדמנות הזו. "הספקתי להילחם במלחמת לבנון השנייה, בעופרת יצוקה ובצוק איתן, ולכן אמרתי ללוחמים שלי באיו"ש בחודש האחרון – סבלנות, גם אנחנו נילחם בעזה".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !