חטיבת כפיר התייחדה עם זכר חלליה. צפו בטקס

"יקיריכם משמשים אות מופת ומצפן המנחה אותנו כל הזמן ובעיקר כשאנו ממלאים את משימתנו העליונה – ההגנה על מדינת ישראל"

מערכת אתר צה"ל | 11.10.2021

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 181 חללי חטיבת כפיר התקיים היום (שני).

הטקס, שהתקיים באנדרטת חטיבת כפיר בעפולה, נערך בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי ובהשתתפות מפקד מערך התמרון, אלוף יעקב בנג׳ו, מפקד עוצבת הבזק, תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד חטיבת כפיר, אל"ם שרון אלטיט, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.

"היום אנחנו מתייחדים עם 181 חללי חטיבת כפיר, חטיבה שאוחדה מתוך תחושת אחריות לאומית וההבנה שאיכות הלחימה בטרור מצילה חיי אזרחים", אמר סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, "נופלי החטיבה במבצעים, באימונים, בתאונות ובמחלות, כולם חסרים לנו. בני ובנות המשפחות היקרים, איננו יכולים להבין את הכאב העמוק שלכם, את החלל העמוק שנפער בתוככם ואת החוסר העצום – שרק גדל ככל שהזמן עובר".

"בערב זה, אבטיח לכם כי יקיריכם משמשים אות מופת ומצפן המנחה אותנו כל הזמן ובעיקר כשאנו ממלאים את משימתנו העליונה – ההגנה על מדינת ישראל. מורכבים הם אתגרי הלחימה בטרור ומורכבות הן הסיטואציות אותן פוגשים החיילים והמפקדים, העומדים על המשמר לילות כימים. אנו נדרשים לנחישות, למקצועיות ולחדות בבואנו לסכל את הטרור ולהגן על תושבי ישראל".

"זו דרכנו, והאחריות לפעול בדרך זו מוטלת על כל חייל ומפקד", הוא המשיך, "עליכם לנצח בכל מפגש עם הטרור תוך שמירה על הערכים שעל פיהם אנו פועלים. כל חיילי צה"ל ואני נמשיך לעמוד לצידכן משפחות יקרות, להיות לכן לאוזן קשבת ולתמוך בכן תמיד ככל שנוכל. אני מחזק אתכן, ומצדיע ליקירכן. יהי זכר הנופלים ברוך".

"היום, כמו בכל יום, עומדים לוחמי חטיבת כפיר על המשמר, הם פועלים בשעה זו בגזרת יהודה ושומרון, מבית לחם שבדרום ועד לג׳נין שבצפון, מגינים בגופם על אזרחי מדינת ישראל, נושאים על כתפיהם את עול בטחונה של ארצנו", נאם מפקד חטיבת כפיר, אל"ם שרון אלטיט, "קיר הנופלים הנמצא מאחוריי, נמצא תמיד לנגד עיניי, השמות המסודרים דוממים, אבל קולם מוביל ומחזק. בקולם אנו שומעים את מסירות הנפש, את הגבורה ואת הלוחמים שהיו".

"שמירה על קיומה של המדינה גובה מאיתנו, לא פעם, מחיר כבד, קיר הנופלים מחבר כאב לצד תקווה. משפחות יקרות, הטקס נועד כדי להזכיר לנו את צדקת הדרך, את רוח הלחימה והמורשת, להזכיר את ההכרח להגן על המדינה. אנו, לוחמי ומפקדי החטיבה מחבקים ואוהבים אתכן ונמשיך לעמוד לצידכן. יהי זכרם של הנופלים ברוך".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !