"התגייסנו להגן על האזרחים, לא בהכרח להרוג": לוחמים שחיסלו מחבלים מדברים

…. סגן רון רדף רגלית בכפר עוין אחרי מחבל חמוש…כתבה ערוכה

 

פורסם ב: דף הבית

הכתבה ערוכה – לכתבה המקורית – לחץ כאן

"תחושה טובה של הצלחה"
סגן רון, בן 22 מעמק האלה, סמ"פ בגדוד שמשון, חטיבת כפיר במהלך נובמבר-דצמבר היו מספר אירועי ירי על רכבים ישראליים ומוצב באזור עופרה. ב-7 בדצמבר 2022 חוסל המחבל שביצע את הירי.
"הפלוגה שלי ישבה במוצב בית אל, בזמן שהיו מספר אירועי ירי על רכבים ישראליים ומוצב צבאי באזור עופרה, על ציר 60. ניהלנו מצוד ממושך אחר היורה. ניסינו לעצור אותו מספר פעמים, אבל הוא תמיד חמק והמשיך לפגע.
"באותו היום הייתי בחפ"ק הפלוגתי, בסיור על הציר ההיקפי של בית אל, ואז קיבלנו דיווח בקשר על 'פטיש חם' – חשד לירי על הש.ג. של עופרה. שוב רץ לי בראש תרחיש של פיגוע חוזר שם, וחשבתי איך הפעם נתפוס אותו.
סגן רון
סגן רון. "שוב רץ לי תרחיש של פיגוע חוזר שוב, וחשבתי איך הפעם נתפוס אותו"
(דובר צה"ל)
"הכרתי היטב את כל הצירים בגזרה, והחלטתי לנסוע לזירה מסביב, דרך הכפר ביתין. ברשת הקשר כבר דיווחו לי גורמי המודיעין איך נראה הרכב של המחבל וגם תיאור כללי שלו. סרקנו היטב את הכפר, שסמוך לנקודת הפיגוע ודרכו אפשר להימלט לרמאללה, אבל הוא לא היה שם.
"לפתע, ראיתי מרחוק רכב שדומה לתיאור רכב המחבל. התחלנו לעקוב אחריו לאט, עד שקלט אותנו והחל במנוסה מהירה. הוא עקף אותנו, נכנס לאחד הכפרים, עד שאיבדנו קשר עין. לא ויתרתי ועשיתי הכל כדי להדביק אותו.
"ירדנו בתוך הכפר, דרכנו נשקים והתחלנו לסרוק את הכפר רגלית. פתאום ראינו אותו בין הבתים. הוא זיהה אותנו, הסתובב לעברנו וירה עם רובה הקרבין שלו מטווח של עשרה מטרים. לא נפגענו, אבל מיד השבנו אש. המשכנו לרוץ אחריו בערך 60 מטרים ואז הוריתי לקשר שלי, שהוא גם קלע, לבצע לעברו ירי מדויק שפגע בו, והרג אותו. על הגוף שלו מצאנו כדורים רבים, ובמכונית היה מזון לשהייה ממושכת במנוסה וטלפון נייד עם סרטונים שתיעדו את הפיגועים שביצע.
סגן רון
סגן רון. "תחושה טובה של הצלחה, ובלי כל ספק לגבי הצורך לירות לעברו"
(דובר צה"ל)
"אחרי הפיגוע דאגתי שהחיילים שהיו בתקרית יקבלו קב"ן, ובסך הכל לא היה לזה השפעות משמעותיות עליהם. התחושה הייתה טובה, של הצלחה, ובלי כל ספק לגבי הצורך לירות לעברו כדי להסיר את האיום המיידי".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !