הכפירניקים הופכים "ראש לאריות" ובאים לטרוף את הצפון

חטיבת כפיר עושה היסטוריה ותופסת לראשונה מאז הקמתה קו בגזרה הצפונית. ביקרנו בעצרת שסיכמה אימון של 22 שבועות, ושמענו איך הופך כפיר לאריה שואג

 06.03.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ
 

בעוד פחות משבועיים יכתבו לוחמי כפיר עוד פרק בהיסטוריית החטיבה, כשיתפסו בפעם הראשונה קו מבצעי בגזרת לבנון. "באנו לטרוף", מצהיר סג"ם אוהד הראל שגדל בחטיבה, ושובץ לאחרונה כמ"מ טירונים.

ממש בשלישי האחרון הכפירניקים השלימו את המעבר לחטיבת חיר"ם (חי"ר מובחר). כלומר, אם עד היום הם היו מוכשרים לתעסוקה מבצעית אך ורק בגזרות יהודה ושומרון ועזה, מעכשיו הולכים הלוחמים לתפוס קווים בכל הארץ. "בחודשים האחרונים עברנו אימון חורף שהכשיר אותנו למלחמה במתאר הצפוני בלבנון", מסביר מג"ד נחשון, סא"ל פאיז פארס, "כשתוך כדי שני הגדודים שעומדים לתפוס שם קו ממש בקרוב עברו הכנות מעמיקות לקראת התעסוקה".

ההכנות אכן היו מעמיקות. לוחמי החטיבה המנומרת יצאו לאימון שארך לא פחות מ-22 שבועות, בהם לא הפסיקו לתרגל תרחישים אפשריים במתאר החדש. הם דילגו בין בסיסים רבים, עברו תרפ"לים, תרג"דים ותרח"ט אחד ארוך ומסכם שבחן את כל מה שעברו.

"האימון היה אינטנסיבי", מדגיש סא"ל פארס, "התרגילים היו מורכבים, מתגלגלים ומלאים בבלת"מים שבחנו את כשירותם המנטלית של הלוחמים. אחד האירועים המשמעותיים ביותר היה טיפוס הר גדיר שבבקעה, כחלק מהתרג"ד".


"לעלות הר שלם באמצע הלילה זה לא פשוט בכלל, במיוחד אחרי ימים שלמים עם מחסור בשינה ומשקלים כבדים על הגב. אבל הם עברו את זה עם הרעל בעיניים שיש רק לכפירניקים".

מלבד התרגילים הארוכים, השאירו המפקדים מקום גדול גם לשיעורים רבים בנושאי חינוך ומורשת. "הלוחמים נפגשו עם מפקדי עבר ומשפחות שכולות של החטיבה, ביקרו בנקודות תצפית ובאתרי מורשת. הלמידה על עבר החטיבה והגזרה אליה יעלו בקרוב עזרה להם להסיק מסקנות ולהשתפר משמעותית", משתף סא"ל פארס.

את הסיום חגגו הלוחמים בעצרת מרגשת, שם נחשפו לראשונה שינויים נוספים שנעשו בחטיבה – ביניהם סלוגן וסיכה חדשים.

אחרי שנים בהן הסלוגן המוכר היה "מגנים על הבית", נבחר סלוגן חדש: "ראש לאריות". "ההחלטה הזו ממש לא באה על רגל אחת", מבהיר סא"ל פארס, "עברנו סדנת יעדים חטיבתית בהובלת המח"ט, הגדרנו מטרות לשנה הקרובה ובדקנו במה אנחנו מצטיינים ובמה צריך עוד להשתפר. דרך הנקודות שהסקנו, בנינו יחד את החזון החדש של החטיבה והגענו לסלוגן שתואם את הייעוד שלנו".

"למילים האלה יש משמעות אדירה", מוסיף סג"ם הראל, "אנחנו תמיד בראש, אפשר לשלוח אותנו לכל משימה ולסמוך עלינו שנעשה את העבודה בצורה הכי טובה".

הסיכה החדשה של הלוחמים זהה לישנה, אבל גדולה הרבה יותר. הגודל השונה מאפשר לשים דגש גדול יותר על כל אחד מסמלי החטיבה שמתמזגים בה.


לאיזה גדוד שייך כל סממן בסיכה

לעצרת הגיעו כל לוחמי ומפקדי החטיבה, יחד עם מפקדי עבר רבים ומשפחות שכולות. "בשנה שעברה נאלצנו לערוך עצרת במתכונת מצומצמת בגלל מגבלות הקורונה, אז כיף לראות את כל האנשים שהגיעו הפעם", מחייך סא"ל פארס.

במהלך האירוע נערך גם  יום ספורט תחרותי שבסופו הוכרזו מנצחים. "גם לאורך האימון ניסינו לשמור על תחרותיות בין הלוחמים, זה העלה את המורל והמוטיבציה שלהם להיות הכי טובים", מספר סא"ל פארס.

תחרותיות, התמדה, אסרטיביות, כוח רצון וכשירות מנטלית הם רק חלק מהדברים שיוצאים איתם הלוחמים אל מסעם החדש, בתור חטיבת חיר"ם. "אנחנו בשלבי צמיחה מתקדמים, אנחנו באמת ראש לאריות וזו לא רק סיסמה", מסכם סג"ם הראל בלי להניד עפעף, "אחרי כל מה שעברנו בחודשים האחרונים, אנחנו מתכוונים להצטיין בכל משימה ומשימה שתינתן לנו".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !