ביום רביעי 26.8.15 הרכנו ראש והתייחדנו עם זכרם של הנופלים בטקס הזיכרון השנתי לחללי חטיבת כפיר

כמידי שנה התכנסנו לערב מרגש בו עצרנו לשעה ארוכה את מרוץ החיים המטורף והתייחדנו יחד משפחות שכולות, מפקדים, חיילים, חברי עמותת הלוחמים כפיר ואורחים נוספים עם זכר 175 נופלי חטיבת כפיר לדורותיהם ובהם נופלי סיירת חרוב, סיירת דוכיפת, גדודי החטיבה בטרם התאגדו לאגד חטיבתי וכמובן נופלי החטיבה מיום הקמתה. ראוי לציין כי זה טקס ההתייחדות הראשון המתקיים לאחר שגדוד לביא שהיה חלק אינטגרלי מהחטיבה נסגר – נופלי הגדוד, בני משפחותיהם ויוצאי הגדוד בכלל ימשיכו לנצח להיות לנצח חלק בלתי נפרד ממשפחת חטיבת כפיר.

00061

 צילום: רועי טל – Yo Studios

טקס ההתייחדות התקיים במעמד ראש המטה הכללי רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד עוצבת עידן  תא"ל אורן אבמן מפקד חטיבת כפיר אל"מ גיא חזות ובמעמד נציג הממשלה השר לאיכות הסביבה אבי גבאי. כן נכחו גם מח"טי החטיבה לשעבר תא"ל אודי בן מוחה, רמ"ט פיקוד דרום ותא"ל אשר בן לולו, רמ"ט פיקוד צפון.

דברי הרמטכ"ל:

"גזרת איו"ש צפויה לעמוד בתקופה הקרובה בשורה של מבחנים המחייבים אתכם ואותנו לפעול במקצועיות, בנחישות ובשיקול דעת מתוך מחויבות עליונה לשלום המדינה וביטחונה.

00090

צילום: רועי טל – Yo Studios

המלחמה העיקשת נגד הטרור חישלה את דמותה האיתנה של חטיבת כפיר והיא המייחדת אותה מיתר החטיבות בצה"ל. תוך שנים מעטות הספקתם לגבש מורשת של מצוינות, מסירות ועוז רוח אל מול הטרור, לצד רעות ואחווה בין הלוחמים ותומכי הלחימה שפועלים ומנצחים יחד. תחושת השותפות וגאוות היחידה של חטיבת כפיר מפעמת בקרב כל חובשי הכומתות המנומרות. מסירותם ומורשתם של נופלי החטיבה משמשות כצוואה לדורות של לוחמים להמשיך לעמוד איתנים למען ההגנה על מדינת ישראל, למען המשך קיומנו כעם חופשי בארצו".

דברי מפקד החטיבה:

"לכל דור מלחמתו שלו, כל דור ומורשתו משדות הקרב במערכות ישראל. במשמרת שלנו נגזר עלינו להילחם בטרור רצחני ונפשע שלא מבדיל בין חייל לאזרח, בין זקן לטף, בין גבר לאישה. חטיבת כפיר הוקמה בסערת פעולות האיבה שפרצו בתחילת העשור הקודם והכו ללא רחם במרכזי הערים, בישובים ובצירים ביהודה ושומרון ובחבל עזה. בעשייה בלתי מתפשרת, בלילות ארוכים של מבצעים, במשימות ההגנה האינסופית, ניצחו ומנצחים לוחמי החטיבה את הטרור הפלסטיני, בנועזות ומסירות תוך שהם שומרים על ערכי צה"ל ונשארים בני אדם.

00070

צילום: רועי טל – Yo Studios

משפחות יקרות, אנו ממלאים אחר משימת הדור בתורנו, מוסיפים עוד חולייה לשרשרת הנצח, מבצרים את חומת ההגנה של מדינת ישראל בכל חזית. חומה זו נבנתה אבן לאבן בזכות מסירותם של רעינו, יקירכם, אשר פסעו בדרך בה אנו ממשיכים לצעוד שנים אחריהם. אנו מחויבים לדרכם, לכוחות שהניעו אותם לעבר המשימה, לזיכרון המורשת הברורה שהותירו אחריהם. המילים, החיבוק האמיץ, הדמעה- לא ינחמו או יביאו מזור לצער התהומי. זכרו כי אנו כאן, לוחמי חטיבת כפיר, איתכם בכאבכם, עבורכם, בכל רגע, בכל שעה".

  פיתוח אתר ההנצחה:

גם השנה קיבלו נציגי העמותה תלונות רבות מהמתכנסים, ובעיקר מהמבוגרים שביניהם, תלונות שנסבו על התנאים לקיום הטקס (מגרשי החניה והדרכים לרחבת הטקס אינם סלולים ומהווים קושי מהותי וסכנת נפילה. סידור הכסאות במשטח ישר אינו מאפשר ליושבי השורות האחוריות לצפות באופן נוח במתרחש). ועד העמותה מבקש להתנצל בפני כל מי שחווה קושי ולהבהיר כי נעשה ככל שביכולתנו בכדי לשנות את התנאים במקום, יחד עם זאת נבקש להבהיר כי עיריית עפולה שותפתנו לדרך שאימצה את החטיבה אינה ששה (בלשון המעטה) לסייע בידינו בפיתוח המקום ולמעשה כל עוד לא יחליטו בהנהלת העירייה והעומד בראשה על המשך פיתוח האזור אנו מנועים מלבצע כל שינוי ממשי בתחומי האנדרטה וסביבתה.

חילופי קצינות נפגעים:

בהזדמנות זו נבקש לברך את קרן חן טוב קצינת הנפגעים שליוותה אותנו בשנים האחרונות ולאחל לה הצלחה בתפקידה החדש, להודות לקצינת הנפגעים הזמנית יעל איילון שליוותה אותנו בחודשים האחרונים ולאחל הצלחה רבה ועבודת שימור בלבד להגר שי קצינת הנפגעים החטיבתית החדשה.

תמונות נוספות

צילום: רועי טל – Yo Studios

00011

00025

00065

00100

00106

00113

00130

00151

00159

00172

00185

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !