חטיבת כפיר מציגה: אליפות הכושר הקרבי השנתית

החלק העיקרי באליפות בווינגייט היה תחרויות הכושר הקרבי, בהן נבחנו הנבחרות ביכולותיהן לפעול בתנאי שטח מורכבים נגד השעון. ומי הנבחרת הזוכה?

מאת שי לב         27/02/2019 10:38
פורסם ב: 
לכתבה המקורית – לחץ כאן
טירוף בעיניים (צילום: יחידת דובר צה
טירוף בעיניים (צילום: יחידת דובר צה"ל)

מי מכם שחלף במהלך השבוע שעבר במכון וינגייט, ודאי שם לב לנוכחות ערה של לוחמים בעלי כומתה מנומרת. הסיבה לכך היא אליפות הכושר הקרבי השנתית של חטיבת כפיר, בה התחרו נבחרות הגדודים הלוחמים במטרה להכריע מי מהם בכושר הטוב ביותר.

באליפות המיוחדת השתתפו שש נבחרות – הגדודים הלוחמים (נחשון, שמשון, דוכיפת, וסיירת חרוב), נבחרת מפקדת החטיבה ונבחרת סגל ההכשרה מבסיס האימון החטיבתי.

לכל נבחרת נבחרו הלוחמים הטובים והחזקים ביותר, והם חולקו בין התחרויות השונות על פי יכולותיהם באותו תחום.

הנבחרות התחרו גם בענפי ספורט פופולאריים כמו כדורגל, כדורעף וכדורסל, כאשר בסיום האליפות אף התבצעה תחרות שלשות מיוחדת בין מפקדי הגדודים למפקד החטיבה וסגנו.

כן כן, היו גם אלונקות (צילום: יחידת דובר צה"ל)
כן כן, היו גם אלונקות (צילום: יחידת דובר צה"ל)

מעבר למשחקי הכדור, הנבחרות התחרו זו בזו גם במרוץ שליחים עם אלונקות בן 400 מטרים ובמשיכה בחבל. כל התחרויות התנהלו בשיטת ה"נוק-אאוט", כך שהמפסיד מודח מהתחרות והמנצח מתקדם בשלבים עד לגמר ולניצחון.

החלק העיקרי באליפות היה תחרויות הכושר הקרבי, בהן נבחנו הלוחמים ומפקדיהם ביכולותיהם לפעול בתנאי שטח מורכבים, להתמודד עם מכשולים רבים תוך כדי סחיבת משקל רב, ולהצליח לפגוע בדיוק רב באויב – כל זה במלחמה עיקשת נגד השעון.

הנבחרת שזכתה באליפות חטיבת כפיר בשקלול כלל תוצאות התחרויות, היא נבחרת הבא"ח. למקום השני והמכובד הגיעו לוחמי גדוד דוכיפת כשאת השלישייה הראשונה סוגרת נבחרת סיירת חרוב וגדוד שמשון שלזכותם שני ניצחונות כל אחד.

כמו בכל תחרות, יש גם גביעים (צילום: יחידת דובר צה"ל)
כמו בכל תחרות, יש גם גביעים (צילום: יחידת דובר צה"ל)

"בסופו של דבר, נבחרת הבא"ח שלנו היא זו שמכשירה ומכינה את הלוחמים של חטיבת כפיר לקראת האתגרים שמחכים לנו במערכה הבאה", מספר רס"ן עופרי רביב, קצין האימון הגופני של חטיבת כפיר.

העובדה שהם נמצאים בכושר הקרבי הטוב ביותר, עבורנו זה סימן שגם דור העתיד של החטיבה יהיה בכושר ובמוכנות הגבוהים ביותר. הניצחון שלהם הוא הניצחון של כולנו".

"אנחנו בחטיבה רואים בערך הספורטיביות כערך מוביל", גורס רס"ן רביב. "כל התחרויות והבחנים שביצענו באליפות נועדו להעלות את הכשירות של הלוחמים שלנו, לשפר באמצעות תחרותיות את התשוקה שלהם לפעילות ספורט וגם להכין אותם לאתגרי הכשירות הקרבית שמצפים להם בשדה הקרב".

מפקד חטיבת כפיר אל"מ ציון רצון (צילום: יחידת דובר צה"ל)
מפקד חטיבת כפיר אל"מ ציון רצון (צילום: יחידת דובר צה"ל)

"מבחינתנו האליפות עמדה בכל היעדים ואנחנו רואים בה אירוע מוצלח במיוחד", הוא מסכם. "אמנם יש רק נבחרת מנצחת אחת, אבל כל הלוחמים ביצעו את כל המשימות על הצד הטוב ביותר והוכיחו שהם כשירים לכל פקודה בכל שעה".


לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבהtrom


חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !