גדוד ”חרוב“ נערך לרמדאן ומציג ירידה בכמות ידויי האבנים

בחודש הרמדאן תתוגבר השמירה על יישובים יהודיים בגזרת עציון, על ידי לוחמי גדוד ”חרוב“ של חטיבת כפיר, המוצבים בגזרה. בחודש האחרון הצליחו הלוחמים להביא לירידה בכמות אירועי ידויי האבנים

                  תאריך: 14/07/2013, 12:45         מחבר: יעל ליבנת ודנה פטרוב, אתר צה“ל

פורסם ב:        

לכתבה המקורית – לחץ כאן

בגדוד "חרוב" של חטיבת כפיר, שלוחמיו מבצעים פעילות מבצעית בגזרת עציון, נערכו מבעוד מועד לחודש הרמדאן ובמקביל ממשיכים את פעילותם אשר מובילה להצלחות מבצעיות רבות, ביניהם ירידה משמעותית בכמות זריקות האבנים על הצירים בגזרה. לאחרונה ביצעו לוחמי הגדוד עשרות מעצרים בשבוע, ולכדו חוליית הצתות אשר פעלה באזור כפר עציון במהלך 5 השנים האחרונות. בנוסף התבצעו תפיסות אמל"ח במהלכן נמצאו כלי נשק מסוגים שונים, ביניהם רובה ציד ואקדח.

במהלך חודש הרמדאן נוהגים המוסלמים לצום במהלך היום, מהזריחה עד לשקיעה,  ולקיים ארוחות גדולות לאורך הלילה. בהתאם לכך תצומצם פעילות הגדוד בכפרים הפלסטיניים בלילה ובמקביל תתוגבר השמירה על יישובים יהודיים בגזרה. "בשנים הקודמות היינו עדים לעלייה בכמות הגניבות מיישובים בלילות במהלך הרמדאן", הסבירה קמב"צית הגדוד, סג"ם טל בנשימול. לדבריה, "התחלנו בפעילויות של מארבים ופטרולים ביישובים על מנת למנוע כניסה וגניבה מתוכם".

במהלך פעילותו של גדוד חרוב בעציון, הספיקו לוחמי הגדוד לעצור עשרות מבוקשים. בתחילת השבוע עצרו כוחות הגדוד כ-25 מבוקשים ביומיים בלבד כחלק ממבצע אוגדתי, ביניהם כאלה שהודו בתכנון של פיגוע ירי ופגיעה באזרחים. לדבריה של סג"ם בנשימול, בשבוע שעבר נעצרו על ידי פלוגת החוד שלושה פלסטינים במהלך בדיקה שגרתית, ובתוך רכבם נמצאו אקדח, סכין ואגרופן. הישג משמעותי נוסף של הגדוד היה מעצרם של ארבעה פלסטינים אשר נהגו להצית שדות באזור כפר עציון מזה חמש שנים, אשר הובילו לשרפות ביישוב עצמו ולסכנה ממשית.

אחת המשימות המרכזיות של הגדוד בגזרה היא ההגנה על ציר 60, כביש מרכזי שחוצה את הגזרה וחשוף לאיומים כגון זריקות אבנים ובקבוקי תבערה. הודות לפעילות הגדוד, במהלך השבוע האחרון ירדה כמות זריקות האבנים על הציר בצורה משמעותית – מעשרה מקרים בשבוע שעבר לשלושה השבוע. "אחד האיומים המרכזיים שלנו הוא יציאה של פלסטינים מהכפרים הסמוכים שזורקים אבנים על מכוניות", אמרה סג"ם בנשימול, "המטרה של הכוחות היא להשאיר את זורקי האבנים בתוך הכפר ולמנוע מהם להגיע לציר ולפגוע באזרחים".

על אף השגרה השוחקת, הלוחמים מביעים שביעות רצון מהפעילות בשטח. "לא התגייסנו לשרת כלוחמים כדי לשבת בבסיס כל היום", אומר לאתר צה“ל סמ"ר טיגרן סעקוב, "המטרה שלנו היא להגן ולאפשר אורח חיים תקין כאן בגזרה, וכשאנחנו מצליחים במשימה אנו מקבלים תחושת סיפוק גדולה. אני מאמין שכל לוחם שמגיע לכאן מבין את החשיבות של מה שאנחנו עושים, ואני מאמין שאנחנו ללא ספק מוכנים לכל סוג של מבצע ופעילות".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !