"היו דמעות של עצב ושמחה"

סמח"ט כפיר, שפיקד על הכוחות שאיתרו את גופות שלושת הנערים לפני 3.5 שנים, סיפר את סיפור החיפושים לחניכי המכינה הקרויה על שמם.

עדו בן פורת , ה' באדר תשע"ח 20/02/1819:28

סא"ל ספדה במכינה    צילום: דו"צ

ב-30 ביוני 2014, 18 ימים לאחר חטיפת הנערים בגוש עציון, איתרו כוחות צה"ל באיזור חלחול את גופותיהם של שלושת החטופים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז״ל, בכך הגיע לסיומו מבצע "שובו אחים".

מג"ד לביא, סא"ל שחר ספדה, פיקד על הכוח שאיתר אותם "חיפשנו בכל מערה ושיח, עצרנו ובדקנו, גם אז כמו היום – המפקדים שואבים כח מהחיילים".

אתמול, בתפקיד סמח"ט כפיר, הוא סיפר את סיפורו במכינה קדם צבאית הקרויה 'שובו אחים' לזכרם. הסמח"ט שיתף את תלמידי המכינה בערכים על פיהם פעל: נחישות, התמדה ודבקות במטרה, ערכי חטיבת כפיר.

במהלך החיפושים החיילים היו חדורי מטרה, סא"ל ספדה התייחס לדברים שהחיילים בגדוד אמרו לו: "אנחנו לא נישן, לא נאכל ולא נצא הביתה, אנחנו נחזיר את הילדים הביתה", ואמר, "היו דמעות של עצב ושמחה. עצב כי לא רציתי להחזיר אותם מתים. דמעות של שמחה כי לפחות נתנו למשפחות מקום לבכות בו".

"דבר כזה יכול לקרות רק אצלנו במדינה", אמר סא"ל ספדה ולבסוף סיכם: "אין לי מדינה אחרת, אני חי פה בזכות אנשים שקדמו לי ועשו את אותו הדבר. אני רואה בזה שליחות. ברגעים כאלה אני שואל את עצמי במה זכיתי לפקד על אנשים כאלה מיוחדים, אני מצדיע לכל חייל וחייל".



לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom



חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !