מהכנרת עד לים המלח לוחמי כפיר התאמנו: "מוכנים ומחוזקים"

במהלך האימון טיפסו החיילים במעלה הר התבור, ביצעו אימונים מחלקתיים בגבעות הבקעה והתאמנו בקרב מגע על החוף. "מגיעים ליכולות חדשות"


עדו בן פורת , י"ט בכסלו תשע"ח 07/12/17 16:34

לוחמי כפיר מתאמנים

לוחמי כפיר מתאמנים -צילום: דובר צה"ל

חטיבת כפיר נכנסה החודש ל"לבנת אימון", תוכנית אימון של החטיבה שמתקיימת אחת לתקופה ונמשכת כשלושה חודשים לאחר תפיסת קו באחת מהגזרות ארץ.

לקראת לבנת האימון הנוכחית בנו בחטיבה שבועיים מיוחדים ואינטנסיביים בהם הגדודים צעדו במסע עוצמתי לאורך מדינת ישראל, החל מים המלח ועד לים הכנרת.

מפקד גדוד נחשון , סא״ל עומר כהן, אמר לערוץ 7 כי ״מטרת הסדרה היא להעצים את עצמאות מפקדי המחלקות ולהעצים את הכשרת מפקד הפלוגה כמאמן.

״זאת סדרת אימון שחוצה מים לים ותוך כדי חוצה את גבולות היצירתיות והגיוון של האימון בנוסף לאתגר הפיזי והמנטלי״, הסביר המג"ד.

בדרך, טיפסו החיילים במעלה הר התבור, ביצעו אימונים מחלקתיים בגבעות הבקעה, והתאמנו בקרב מגע על החוף.

בין שתי נקודות אלה נדרשו הכוחות לעבור אימונים ותרגילים שונים, ולבצע משימות רבות. התרגילים דימו תרחישים שונים במתווים מגוונים התואמים את כלל הגזרות – צפון, דרום ומרכז.

כל זאת, במטרה לשמור על המקצועיות והמבצעיות הקיימת בחטיבה, להשתפר בכל יעד, וכמובן לבסוף להגיע אל היעד הנכסף – הכנרת.

סופר גאנם, מפקד פלוגה בגדוד נחשון, סיפר ״ראינו את הלוחמים גוברים על קשיים ביחד ויוצאים מחוזקים ומוכנים למשימה הבאה, בדרכים מקוריות וביצירתיות מגיעים ליכולות חדשות״.

 האימון, אשר מעמיד ללוחמים ולמפקדים מטרות ויעדים מביא אותם לגלות יכולות חדשות וכלים שלא ידעו שקיימים בהם.

חטיבת כפיר אמנם חטיבה צעירה בשנים, אך לאורך כל הדרך מחפשת כיצד להתפתח, להשתפר ולכבוש עוד יעדים במעלה הדרך, וכך תמשיך לעשות על מנת לשמור על בטחון מדינת ישראל.

צילום: דובר צה"ל

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !