נפצע 5 פעמים וחזר לשדה הקרב

נפצע 5 פעמים וחזר לשדה הקרב

סרן בן אבוטבול נפצע בעמוד ענן, בצוק איתן ובאימונים • אבל הוא לא מוותר: "אם אמות בקרב, אז אמות" • הסיפור המלא ביום שישי במוסף "שישבת"

פורסם ב:חדשות ועדכונים - ישראל היום

סרן אבוטבול. "אני לא מפחד למות. אני הראשון שאצא לקרב הבא" // צילום: גיל אליהו, ג'יני

 

הוא נפצע בצוק איתן, בעמוד ענן, בפעילויות מבצעיות ובמהלך אימונים. חמש פעמים שונות נגע בו הגורל, אם בירי, פגיעות של פצצות או אבנים שנזרקו עליו, והותירו סימנים בגופו ובנפשו.

"אני לא מפחד למות", מודה סרן בן אבוטבול (24) בראיון בלעדי למוסף "שישבת" שיתפרסם ביום שישי. "אני הראשון שאצא לקרב הבא, בלי שום חשש, ואוביל את החיילים שלי".
אבוטבול, כיום מפקד פלוגת מסלול בגדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי), התגייס באוגוסט 2011 לגדוד נחשון של חטיבת כפיר. כעבור שבעה חודשים נפצע לראשונה, כששירת בתפקיד מסווג באוגדה 98, וריסק את הברך במהלך פעילות מיוחדת. "הרופאים אמרו לי, 'תגיד תודה אם תצליח ללכת'. חודשיים ישבתי בבית והשתגעתי. רק רציתי לחזור לשטח".
הוא חזר לחטיבת כפיר, אחרי שנלחם שלא יורידו לו פרופיל. אולם הפציעות המשיכו להגיע. במבצע עמוד ענן הושלכה לעברו אבן גדולה ששברה לו את הלסת וכמה משיניו. בלילות היה בפעילות מבצעית, בבקרים עבר טיפולים בתל השומר.
בראיון מדבר אבוטבול גם על הקרבות של צוק איתן, שבהם איבד כמה מחבריו לנשק שנהרגו בשכונת סג'אעיה בעזה. אבוטבול שימש באותם ימים קצין "נמרים" (נגמ"ש מתקדם) ופעל לצד חטיבת גולני. הוא עצמו נפצע בפעם השלישית, הפעם מרסיסים בגבו, אך למרות הפגיעה סירב להתפנות לטיפול רפואי והמשיך להילחם בשטח.
ביוני 2015, בפעילות בכפר ג'ילזון, נזרקה עליו לבנה שפגעה בראשו וגרמה לסדק בגולגולת וסיבוך בראייה. "התפרים מעל עין  שמאל לא היו טובים. אחרי כמה ימים ממש איבדתי את הראייה. אז פתחו לי את התפרים, שחררו לי לחץ מהעין ותפרו אותה שוב. חזרתי לראות, וקיבלתי 40 גימ"לים. כמובן חזרתי מייד לשטח עם התחבושת על הראש".
פציעתו החמישית התרחשה בינואר 2016 בתאונת אימונים בבסיס צאלים. הוא ישן באוהל בסמוך לסרן ישי רוסלס, מ"מ בפלוגה. פגז מרגמה נורה עליהם בטעות מאימון אחר. רוסלס נהרג. אבוטבול נפצע באוזניו ושמיעתו נפגעה ב־50 אחוזים. "המוות של ישי היה מכה קשה. הוא היה חבר קרוב שנהרג ממש עלי".
כשאני שואל אם הוא לא מרגיש שהגורל מנהל איתו משחק מסוכן, הוא עונה: "אם אצטרך למות בקרב, אז אמות. אני לא חושב על זה. להיות לוחם – זו הגשמה של חלום גדול. היעד הבא שלי הוא להיות סמג"ד".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !