מיהודה ושומרון – לצפון: חטיבת כפיר הוקפצה במפתיע לתרגיל הגיס 14.09.2017

כשלוחמי חטיבת כפיר שבו לבסיס אחרי עוד לילה של פעילות מבצעית ביהודה ושומרון, אף אחד מהם לא חשב שבתוך מספר שעות הם ייקחו חלק בתרגיל הגיס הגדול שמתקיים בצפון הארץ, וידמו השתלטות על יעדי טרור. מ"פ בחטיבה: "קיבלנו פקודה במפתיע לעלות מהר על ציוד ולנסוע צפונה. בתוך זמן קצר כבר היינו מוכנים"

מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל | 14.09.2017

פורסם ב:

לכתבה המקורית – לחץ כאן

חטיבת כפיר, הידועה בזכות פעילותה המשמעותית במלחמה היומיומית נגד הטרור בגזרת יהודה ושומרון, לא ציפתה שמכל המקומות אליהם היא עשויה להיות מוקפצת – תהיה זאת דווקא גזרת הצפון.

"לא חשבנו לרגע בתחילת השבוע שאנחנו עשויים להיות מוקפצים לתרג"ס (תרגיל גיס). זאת הייתה הפתעה גמורה", מכריז סרן ולרי קלוקוב, מפקד פלוגה בגדוד שמשון, שמבצע בחודשים האחרונים תעסוקה מבצעית בגזרת העיר רמאללה.

"הכשירות האופרטיבית שלנו היא מרחב יהודה ושומרון ורצועת עזה", הוא מציין, "ולכן זה ממלא גאווה לדעת שסומכים עלינו שנבצע את עבודתנו נאמנה גם בגזרה שאנחנו פחות מכירים".

ביום שני אחה"צ עלתה החטיבה לצפון הארץ. "קיבלנו פקודה במפתיע לעלות מהר על ציוד ולהצטרף לתרגיל", משחזר סרן קלוקוב. "הגענו לשטחי כינוס ובתוך זמן קצר כבר היינו מוכנים ודרוכים לקבלת פקודות". עוד הוא מוסיף, כי על אף שכל החטיבה הוקפצה, לא כל הלוחמים עלו צפונה: "בסופו של דבר, כמובן שיש לנו גזרה שאנחנו אחראים לביטחונה".

ומהי המשימה אליה נדרשו לוחמי החטיבה שעלו לשטחי הכינוס בצפון? "התרחיש של החטיבה שלנו הוא לצאת לפעולה התקפית בעומק שטח האויב", מספר סרן קלוקוב.

המבצע אליו יצאו הלוחמים הלילה הוא חלק מעליית המדרגה של תרגיל הגיס "אור הדגן", במהלכה כוחות צה"ל עברו מהגנה על יישובי הארץ להתקפה ולדימוי לחימה בשטח האויב. "זה נכון שמרחב הצפון הוא לא הגזרה הטבעית שלנו", מודה סרן קלוקוב, "אבל זה לעולם לא יהווה עבורנו תירוץ ואנחנו נגיע להילחם ולנצח בכל עימות". בנוסף, הוא מבהיר כי מרגע קבלת הפקודות, צוות המפקדים והלוחמים דאגו ללמוד על תוואי השטח הלבנוני ולעשות כל שנדרש כדי להיות כשירים למשימה.

"חטיבת כפיר תוכיח את עליונותה בכל גזרה בה תידרש לפעול", חורץ סרן קלוקוב ומסכם: "בתור מפקד אני גאה בלוחמים שלי. הגענו לכאן דרוכים ואנחנו רק מחכים לצאת למשימות בשטח. אני מרגיש בטוח לומר שאם ביום מן הימים תיפתח הרעה מצפון, אנחנו נהיה מוכנים להעמיס את הציוד על הרכבים, לעלות צפונה ולהשתתף במאמץ המלחמתי".

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !