הצצה לאימון פינוי הפצועים המוסק של חטמ"ר עציון – גדוד נחשון, של חטיבת כפיר

קבלת קריאת חירום על אירוע ירי, קפיצה מיידית לנקודה, טיפול בנפגעים ופינוי מהיר במסוק – כשכל שנייה היא קריטית. האימון המיוחד של גדוד נחשון הוכיח מה אפשר להספיק בשעה. 

מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל | 02.08.2017

פורסם ב: 

לכתבה המקורית – לחץ כאן

לוחמי גדוד נחשון של חטיבת כפיר, אשר מבצעים תעסוקה מבצעית בחטמ"ר עציון, ביצעו בסופ"ש האחרון אימון מעט שונה מהרגיל, במהלכו תרגלו פינוי פצועים באמצעות מסוק. הלוחמים נדרשו להתמודד תחילה עם תרחיש שדימה אירוע ירי מרכב חולף, במהלכו נפצעו קשה שלושה לוחמים שנדרשו לטיפול ולפינוי מיידי.

"הלוחמים ששהו בקרבת מקום נתנו מענה מבצעי מהיר לאירוע והעניקו לפצועים עזרה ראשונה", מספר סרן ארז אגרונוב, קצין הרפואה של חטמ"ר עציון. "במקביל, התאג"ד של הגדוד קפץ במהירות לנקודה והחל בטיפול רחב של הפצועים".

"בהתאם לחומרת הפציעות", ממשיך סרן אגרונוב, "הוחלט להזעיק מסוק צבאי במטרה לפנות באופן מיידי את הפצועים לבית חולים מתוך הבנה שמדובר בפעולה שעשויה להציל את חייהם".

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה
trom

המסוק הגיע למנחת החטיבה הייעודי באזור צומת הגוש, המהווה נקודה מרכזית ואסטרטגית בגזרה. הפצועים הועברו מאזור הכפר הפלסטיני סעיר באמצעות כלי רכב, הועלו אל המסוק בנקודת החבירה בצומת והמריאו לעבר המרכז הרפואי.

"האימון כולו נמשך שעה והוא נועד להכין בצורה המציאותית ביותר את הכוחות לאירוע אמת", מסביר סרן אגרונוב, ומשתף כי בתפקידו הקודם בגזרת החרמון, הוא התמודד עם מצב דומה בזמן אמת. "אני מכיר את החשיבות הגורלית של הפינוי המוסק, ולכן אני דורש מחיילי בחטיבה להתמקצע בתפעול אירועים מהסוג הזה. בטח כשאנחנו נמצאים באחת הגזרות החמות ביותר באיו"ש, שידעה לא מעט פיגועים לאורך השנים".

עוד הוא מדגיש, כי זהו התרגיל הראשון מסוגו בחצי השנה האחרונה בגזרה, וכי בעתיד הקרוב כל החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון צפויות לתרגל פינוי פצועים מוסק, כאשר גם בעציון יתרגלו את היכולות שוב כבר בחודש הקרוב.

"האימון עבר בהצלחה יתרה", מציין סרן אגרונוב ומסכם: "אני מרגיש שצוות הרפואה שתורגל מיומן ומגובש יותר בזכות האימון, ובעיקר בעל יכולות גבוהות יותר בשיתוף פעולה עם צוותי אוויר, דבר שעשוי להתגלות כמהותי בשעת אמת. אני בטוח שבעתיד חיילי ידעו לפעול במקצועיות ובקור רוח ולעמוד במשימה שלשמה הם כאן – להציל חיי אדם".

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה
trom

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !