קצין בכיר: "לאבנים ולטרור יש מחיר"

לוחמי חטיבת כפיר פרוסים היטב ביו"ש ופועלים נגד הטרור הערבי. "אם מכפר מסוים יוצאים מחבלים לידות אבנים, החיים שם יהיו קשים".

קובי פינקלר , כ"א באייר תשע"ז 17/05/17 18:2
פורסם ב: חדשות ערוץ 7

עמדת חיילי צה"ל סמוך לעפרה

צילום: קובי פינקלר

שעת צהריים בכביש 60, בין צומת המשטרה הבריטית ליישוב שילה. מספר מחבלים מהכפר סינג'יל יורדים לצומת הכניסה לכפר ומתחילים ליידות אבנים לעבר כלי רכב ישראלים. כמה יהודים נפגעים ולוקים בחרדה.

מהמוצב הסמוך, המתופעל בידי לוחמי גדוד 97 של חטיבת כפיר, מעלים לאוויר את הרחפן החדש שקיבלו זמן קצר לפני כן.

הרחפן מאתר את אחד ממיידי האבנים ועוקב אחריו בכל סמטאות סינג'יל. המחבל נכנס לביתו. שעות אחדות אחר-כך, באישון לילה, כוחות צה"ל והשב"כ שולפים את המחבל ממיטתו והוא נעצר.

כך הסתיימה פעולה אחת מיני רבות המלמדת על ההכרות הכל כך טובה עם השטח, עם הקרקע ועם דפוסי הפעולה בגזרות השונות.

קצין בכיר בגזרת בינימין שבתחומו גם הכפר העוין סינג'יל, אומר כי הידע, המיומנות והאלמנטים בשטח קובעים הרבה ממה שקורה או יקרה בגזרה. "אני ואנשיי יודעים לדבר עם אנשי הכפר בשפה שלהם. אם מכפר מסוים יוצאים מחבלים לידות אבנים, החיים כעבור כמה שעות יהיו קשים. נקים מחסומים, נתקין שערים ונמנע מעבר שוטף. לאבנים ולטרור יש מחיר", אומר הקצין.

בעוד אנו מסיירים בגזרה שבה אירע הבוקר (רביעי) פיגוע אבנים, אנו מגיעים לגשר "גל הירש" מול ביר זית. כנופיית רעולי פנים מתחילה ליידות אבנים.

ההנחיה של הפיקוד ברורה. "המטרה של מיידי האבנים היא לשבש את הסדר. זה משרת את החמאס ואת כל מתנגדי מרקם החיים. הם רוצים בכל מאודם שאנחנו נשים מחסום, זה יעיק על תנועת הנוסעים וגולת הכותרת של הפלסטינים ביו"ש – העיר רוואבי, תיפגע".

הקצין הבכיר מסביר כי "צריכה להיות פה תבונה של הבנת החיים. הנה לדוגמא העיר רוואבי שכבר היום מאכלסת 12,000 איש. הכל פורח כאן. הקניון הכי יוקרתי שיכולים לעלות על מחשבתנו. מי שרוצה שקט ונירמול שיבוא לכאן ויראה".

גדוד 97 מכיר היטב כל פינה כאן. חטיבת כפיר היא החטיבה הגדולה בצה"ל מהחטיבות הלוחמות וחמשת גדודיה פרוסים בכל שטחי יהודה ושומרון.

אחרי שנה וחצי בשטח הם מכירים כל כפר, כל רכב וכל משפחה. "הפעילות שלנו היא בעומק השטח, עמוק בתוך המרחב הפלסטינאי. כך אנחנו משיגים עוצמה. אם לא תפעל בזמן – יפעלו נגדך", מסכם הקצין בשטח ומוסיף "אלפי האזרחים שנוסעים כרגע בכבישים אולי לא יודעים על קיומנו אבל הם נוסעים בבטחה וזה מה שחשוב לנו".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !