מדהים: לוחמי דוכיפת שחזרו תמונה משחרור י-ם

מפקדי חטיבת "כפיר" שחזרו במדויק את קרבות ששת הימים ביחד עם לוחמים מהעבר. "אנחנו ממשיכים את דרכם, יש לנו מה לקחת איתנו הלאה מאותם הלוחמים", אמר אחד המפקדים סא"ל נתי קרן

יוחאי עופר | 13/3/2017 19:18
פורסם ב:
לכתבה המקורית – לחץ כאן

האימון של חטיבת "כפיר" ברמת הגולן נפתח הפעם בצורה שונה. מפקדי החטיבה עלו אתמול (ראשון) לירושלים ושחזרו את קרבות ששת הימים ביחד עם לוחמים מהעבר, שהיו בקרבות על הבירה לפני חמישים שנה. "זו לא הייתה הפרעה לאימון, אלא חוויה מרתקת", סיפר מפקד גדוד "דוכיפת" סא"ל נתי קרן.

צילום: דובר צה''ל

התמונה משחרור ירושלים לפני 50 שנה צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה''ל

שחזור תמונת הקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים צילום: דובר צה"ל

"ירושלים תמיד הייתה עיר ההפתעות בשבילי, ובכל פעם אני לומד בה משהו חדש" ציין המג"ד, והוסיף כי "גם אחרי 50 שנה אפשר ללמוד הרבה על טכניקות ויכולות לחימה, ויש לנו מה לקחת איתנו הלאה מאותם הלוחמים".

כל אחד מחמשת הגדודים הגיע לנקודת מפגש אחרת בעיר, בה נלחמו כוחות הצבא וסיירו באתרי הקרבות עם לוחמים מהעבר. "נפגשנו בשטח הכינוס, על יד גבעת התחמושת, איפה שהחל הגדוד שלו את המלחמה. חצינו את צאלח א-דין ועברנו יחד את הדרך עד החומות, ובמהלך כל הדרך שמענו את הסיפור שלו מהקרב", תיאר סא"ל קרן.

קמחא דפסחא :  לתרומה לחיילי החטיבה הנמצאים במצוקה כלכלית – לחץ כאן

 מפקדי הגדוד שמעו בין היתר על "סמטת המוות" בירידה לעיר העתיקה, אליה לא הצליח אף אחד להיכנס בניסיונות להשמיד עמדה ירדנית, או על "צומת הטעות" שבה שגו בניווט שהאריך את דרכם.

"ברגע אחד הצלחנו לבצע שחזור של תמונה מהקרבות, וזה מסמל עבורנו משהו חשוב – תחושה גדולה של סיפוק שאנחנו ממשיכים את דרכם. מלחמת ששת הימים הייתה המשמרת שלהם והם היו שותפים באחד הרגעים הגדולים בהיסטוריה של מדינת ישראל. אנחנו בעצם ממשיכים את הדרך שלהם", הוסיף המג"ד ואמר כי "שמענו מפיו של לוחם על מה שאירע שם, וראינו את הדמעה הזולגת לו מהעין".

צילום: דובר צה''ל

"סיור כזה מעורר גירוי אצל המפקדים". חטיבת כפיר בירושלים צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי שעבר החלו באימון, ואת הספתח שלו בחרו לעשות עם פיסת היסטוריה – כאשר האימון כולו עתיד להיות מלווה בתוכנית חינוכית תחת הכותרת "חמישים שנה למלחמת ששת הימים". בחטיבת כפיר סבורים כי המפגש עם לוחמי העבר יוכל להקנות למפקדיהם גאוות יחידה דרך המורשת וסיפורי הקרבות, ואומרים כי לא מעט דברים נותרו כפי שהיו. "סיור כזה מעורר גירוי אצל המפקדים ואנחנו לומדים מהמלחמה הקודמת על המלחמה הבאה" סיכם סא"ל קרן.

קמחא דפסחא : לתרומה לחיילי החטיבה הנמצאים במצוקה כלכלית – לחץ כאן

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !