"אבן יכולה להרוג ולפצוע"

גדודי "נחשון" ו"חרוב" מסכמים תעסוקות מבצעיות בגזרות אפרים ובנימין, במהלכן סיכלו פיגועים ודאגו לשמור על שגרת חיי התושבים.

ערוץ 7 , ט' באדר תשע"ז 07/03/17 17:10

פורסם ב: 

לכתבה המקורית – לחץ כאן

חיילי נחשון

חיילי נחשון

צילום: דו"צ

גדוד "נחשון" של חטיבת כפיר מסיים השבוע תעסוקה מבצעית של חצי שנה בגזרת החטיבה המרחבית אפרים.

הגדוד לקח חלק משמעותי בשמירה על ביטחון תושבי האזור, החל מהגנה על הצירים לאורך כל שעות היום, תפיסות של זורקי אבנים ובקבוקי תבערה, פעילות במרחב גדר המערכת כנגד תופעת השוהים הבלתי חוקיים ומבצעים ליליים בכפרים לסיכול תשתיות הטרור.

"משימת ההגנה בגזרת אפרים היא מאתגרת וכוללת בתוכה התמודדות אל מול כמה חזיתות" אומר מפקד הגדוד, סא"ל עומר כהן.

"אחד האיומים המרכזיים בהם התמקדנו במהלך התעסוקה הוא איום הטרור והטרור העממי על הצירים. כבר ראינו בשנים האחרונות מקרים בהם אפילו אבן יכולה להרוג ולפצוע ולכן אנו מתייחסים אל האיום במלוא הרצינות" הוא מסביר "לאורך שעות היום יש הימצאות כוחות על נקודות מרכזיות בצירים, מוכנים לקפוץ לכל אירוע ומייצרים הרתעה. בנוסף הגדוד עבד בצמוד למערך האיסוף והתצפיות שעובד 24 שעות ביממה. היו לנו מספר לא מבוטל של אירועים בהם תצפית זיהתה אירוע כמו זריקת אבנים, הקפיצה את הכוח לנקודה וכיוונה אותו במקום עד לתפיסת החשוד".

"חזית נוספת בה עשה הגדוד התקדמות משמעותית היא תופעת השב"ח", מוסיף המג"ד, "חלק משמעותי מגזרת הגדוד הוא מרחב התפר הסמוך לגדר המערכת בו יש ניסיונות רבים של שוהים בלתי חוקיים לחדור את הגדר ולהגיע אל ערי המרכז, לפעמים לשם עבודה, לפעמים במטרות פליליות ולפעמים במטרה לצאת ולפגע במרכזי אוכלוסיה ישראלים".

"בנוסף לכוחות הפועלים יום יום על הגדר ומבצעים מארבים ומרדפים כדי למנוע מעבר של שב"חים, יצא הגדוד למספר מבצעים גדודיים לסיכול תשתיות השב"ח בגזרה במטרה לפגוע בתופעה מהשורש", הוא מסביר, "עצרנו פעילים שהעבירו שב"חים באופן שיטתי ואף החרמנו את הרכבים ששימשו לכך".

"נותר רק לקוות כי עשינו את עבודתנו נאמנה" הוא מסכם "וייצרנו מציאות חיים בטוחה ונעימה ככל הניתן לכלל התושבים".

בגזרת החטיבה המרחבית בנימין הסמוכה, יסיים השבוע גדוד "חרוב" של חטיבת כפיר תעסוקה מבצעית בגזרה. את "חרוב" יחליף גדוד "נצח יהודה", שציין אמש חגיגות ח"י שנים להקמתו.

במהלך התעסוקה ביצע הגדוד מבצעים משמעותיים, בניהם תפיסת הנשק של חוליית הירי מהכפר דיר אבו משעל שביצעה את פיגוע הירי סמוך ליישוב חלמיש.

"שמירה על ביטחון התושבים והצירים הייתה מורה שעמדה לנגד עינינו לאורך כל הדרך שלנו כאן בגזרה", מספר סגן מפקד הגדוד, רס"ן גל ריץ'. "כחלק מתפיסת הסיכול המרחיבה שמובילה אוגדת איו"ש, הצבנו לעצמנו יעדים של סיכול ושיבוש של תשתיות אמל"ח ומעצרים של פעילי טרור ומבוקשים מדי לילה. המדיניות שעבדנו על פיה היא להתייחס לכל אירוע ברצינות, לתחקר ולהפיק לקחים, בין אם מדובר בזריקות אבנים, בקבוקי תבערה וכמובן באירועי ירי. במבט לאחור אני יכול להגיד שהגזרה אפשרה לנו ללמוד ולהתפתח כגדוד, מכאן אנו ממשיכים לאימון של כחודשיים, משם נחזור אף חזקים ומוכנים יותר למשימה".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !