החובש הציל את חיי חברו – למרות שנפצע בעצמו

אירוע של מטען חבלה שהתפוצץ על כוח מחטיבת כפיר בשבוע שעבר הסתיים בנס הודות לגבורתו של החובש ש"ע. לוחמים: "מרגישים עלייה בחומרת אירועי הטרור"

שי לוי | פז"ם | פורסם 29/01/17 11:23
פורסם ב:

סכמש 0402 חיילים בפעילות באיו"ש, אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

לוחמי גדוד חרוב של חטיבת כפיר שפועלים באזור רמאללה (בגזרת חטמ"ר בנימין), ספגו בימים האחרונים מספר פיגועי ירי ומטענים. בלילה של יום שני האחרון ניצלו חייהם של שני לוחמים בגדוד שנפגעו מפיצוץ של מטען חבלה הודות לגבורתו של ש"ע, החובש שטיפל בהם, למרות שנפצע בעצמו. "אירועים כאלה מתרחשים כמעט כל לילה, אבל לא זוכים לחשיפה תקשורתית", אמר לנו מקורבו של אחד הלוחמים שלקחו חלק באירוע.

הכוח של החטיבה המנומרת יצא לפעילות שגרתית בכפר הסמוך לעיר רמאללה בלילה שבין יום שני לשלישי בשבוע שעבר. במהלך הפעילות, הבחין הכוח בצמיג בוער וכחלק מהנוהל, אחד מהם היה אמור לכבות את הצמיג, לחפש מי הניח אותו ולהמשיך הלאה. מפקד הפלוגה התכוון לכבות את הצמיג הבוער לצד כוח אבטחה קטן, אך רגע לפני שהגיע לצמיג, התרחש פיצוץ אדיר. מאוחר יותר התברר שהצמיג נועד למשוך את הכוח, ובתוכו הוסתר מטען חבלה שבנס התפוצץ לפני שמפקד הפלוגה הגיע אליו. ככל הנראה, מדובר במטען חבלה שהורכב מפצצת מרגמה, וייתכן כי הוא הופעל מרחוק.

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom

המטען התפוצץ "קרוב מאוד ללוחמים", כפי שנמסר בדיווח היבש לכלי התקשורת. לוחם אחד נפצע ברגלו כתוצאה מרסיס, ולוחם שני נפגע באורח קל וספג מכות יבשות. זהו החובש הפלוגתי, סמ"ר ש"ע. למרות אפקט הפיצוץ והסיכון שנוצר בשטח, החובש טיפל מיד ברגלו של הלוחם הפצוע, ולדברי מקורבים לחיילים שלקחו חלק באירוע, "תוך שהוא מתעלם מהכאב של עצמו ומתעשת במהירות". אותם מקורבים גם ידעו לספר לנו שרק בנס האירוע הזה הסתיים בצורה קלה כל כך. "בקלות זה יכול היה להסתיים בכותרת של שני הרוגים", טענו.

החובש הפצוע שטיפל בחברו לא נזקק לפינוי ואילו הלוחם שנפגע ברגלו פונה לבית החולים לצורך קבלת טיפול, שם הוגד מצבו כקל עד בינוני. בהמשך צפויה לו תקופת שיקום. "הייתה שם עבודה יפה מאוד של החובש הפלוגתי, לוחם ותיק בחטיבה", הוסיף מקורב לגורם בחטיבת כפיר. עוד הוא ידע לספר שהחופ"ל גם חיסל מחבל שזרק בקבוק תבערה בגל הטרור האחרון, ולדעתו הוא אף ראוי לצל"ש. אירועים כאלה מתרחשים על בסיס יומי בשטחי יהודה ושומרון, וזה לכאורה, אירוע שגרתי שלרוב כלל לא זכה לכותרות. ואכן, יומיים אחרי נפצע חייל נוסף ממטען חבלה.

למרות הפרסומים בסוף השבוע על ירידה חדה בהיקף הטרור, לוחמי גדוד חרוב מנגד מספרים להם על תחושה של עלייה משמעותית בחומרת האירועים. מה שבעבר היה בעיקר אירועים של הפס"דים, בקבוקי תבערה ויידוי אבנים, הפך על פי הלוחמים בחרוב לגל של אירועי ירי ומטענים. רק בשבועיים האחרונים הם ספגו שני אירועי ירי, אחד על פילבוקס ושני על ג'יפ, וגם מספר אירועים של מטעני חבלה. לפחות על פי התחושה שמצטיירת, מספר האירועים אולי ירד, אבל החומרה שלהם עלתה באופן משמעותי.

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !