חטיבת כפיר – תעודות הערכה – 6.9.16

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה tromמקבל תעודת הערכה מטעם מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי
גדוד "נצח יהודה", חטיבת כפיר

תעודת הערכה מטעם מפקד אוגדת איו"ש מוענקת לגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר.

גדוד "נצח יהודה" בחטיבת כפיר מבצע באופן קבוע פעילות מבצעית בגזרות שונות במרחב יהודה ושומרון. בגדוד משרתים לוחמים וחיילים מהמגזר החרדי, מתנדבי חוץ לארץ וצעירים מאוכלוסיות ייחודיות אחרות.

מפקדי הגדוד, לוחמיו וחייליו מתמודדים בכל יום עם אירועי טרור מסוגים שונים – התקפות מחבלים בנשק חם וקר, הפרות סדר המוניות ועוד.

במהלך השנה האחרונה, במיוחד לנוכח התגברות פעולות הטרור, הצליחו מפקדי הגדוד ולוחמיו לסכל פעולות חבלניות רבות. המפקדים והלוחמים פגעו במחבלים רבים ועצרו אחרים, איתרו אמצעי לחימה של ארגוני טרור והרגו אותם. המבצעים שביצע הגדוד שחלקם הוא פרי יוזמתו, הביאו להורדה משמעותית של היקף הטרור בכול מקום שבו פעל הגדוד.

מעשי הגדוד והיוזמה שגילו לוחמיו ומפקדיו בכול אשר עשו, במיוחד בסיכול כוונות המחבלים, הונעו מתחושת אחריות ושליחות והם מהווים דוגמא ליחידות צה"ל בהתמודדות עם הטרור.

גדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר ממשיך במסורת הלחימה המאפיינת אותו, ומראה במעשיו דבקות במשימה לאור המטרה, רוח לחימה, יוזמה והתקפיות, רציפות והמשכיות.

 לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom

מקבל תעודת הערכה מטעם מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי
סמל נועם טובול, לוחם בגדוד "נצח יהודה", חטיבת כפיר

תעודת הערכה מטעם מפקד אוגדת איו"ש מוענקת לסמל נועם טובול על שהראה דבקות במטרה וחתירה לניצחון, רעות ומקצועיות.

סמל נועם טובול התגייס לצה"ל ביולי 2014 ולאחר שעבר את ההכשרות המתאימות, הוא הוסמך כלוחם חי"ר בגדוד "נצח יהודה". סמל טובול השתתף בכל הפעילות המבצעית של יחידתו והתנהגותו לאורך כל שירותו הוגדרה על ידי מפקדיו כצנועה, מקצועית וראויה לציון.

ביום שישי, כ"ב בכסלו התשע"ו, 4 בדצמבר 2015, ביצע כוח מגדוד נצח יהודה משימה שכללה סיור ובדיקת אנשים ורכב חשודים בכפר "עָבּוּד" שבחטיבה המרחבית בנימין. בעוד חיילי הכוח בודקים את אחד מכלי הרכב, הגיח מחבל שהיה מצויד בסכין, ודקר את אחד הלוחמים בצווארו.

סמל טובול הבחין במתרחש וניסה לדרוך את נישקו כדי לעצור את המחבל. בתוך כך, אירעה תקלה בנשק ולא ניתן היה לירות בו. בידיים חשופות, הסתער סמל טובול על המחבל והחל להיאבק עמו. המחבל הצליח להפיל את סמל טובול, אולם סמל טובול התעשת ולאחר מאבק פנים אל פנים הצליח להרוג את המחבל. מיד לאחר מכן, פנה סמל טובול לחברו הפצוע, הרגיעו וביצע בו פעולה מצילת חיים שנמשכה מספר דקות, עד שהגיע למקום צוות רפואי מקצועי.

פעולת הגבורה של סמל טובול והעזרה שהגיש לחברו, הונעו מתחושת אחריות ורעות, סיכלו את כוונת המחבל ותרמו להצלת חיי חברו.

סמל נועם טובול בגדוד "נצח יהודה" הראה במעשיו רוח לחימה, דבקות במשימה לאור המטרה ויוזמה.

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה tromמקבל תעודת הערכה מטעם מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי
סמל א', לוחם בגדוד "שמשון", חטיבת כפיר

תעודת הערכה מטעם מפקד אוגדת איו"ש מוענקת לסמל א' על שהראה דבקות במטרה וחתירה לניצחון, רעות ומקצועיות.

סמל א' התגייס לצה"ל ביולי 2014 ולאחר שעבר את ההכשרות המתאימות, הוא הוסמך כלוחם חי"ר בגדוד "שמשון". סמל א' השתתף בכל הפעילות המבצעית של יחידתו ולכל אורך שירותו התנהגותו הוגדרה כראויה לציון, ולדברי מפקדיו הוא מהווה דוגמא ומופת לחבריו במחלקה- בהתמדתו בחריצותו וברעות לוחמים שהוא מפגין.

ביום חמישי, י"ד באדר ב' התשע"ו, 24 במרץ 2016, ביצע כוח מגדוד שמשון משימה של בדיקת אנשים חשודים במחסום שניצב בעמדת "ג'ילבר" ליד העיר חברון. בשעה 08:20 הגיעו שני מחבלים מצוידים בסכינים אל המחסום שבו ניצבו סמל א' ומפקדו. אחד המחבלים הסתער על מפקדו של סמל א' והחל להיאבק עימו. סמל א' לא איבד את עשתונותיו ובקור רוח דרך את נשקו, ירה במחבל שנאבק עם מפקדו והרג את המחבל.

בתוך כך הסתער המחבל השני על סמל א' ודקר אותו בכתפו. סמל א' נפל על הארץ, אולם למרות פציעתו, הוא ירה גם על המחבל השני והרג אותו.

פעולות הגבורה של סמל א' והעזרה שהגיש למפקדו, הונעו מתחושת אחריות ורעות, ובפועל סיכלו את כוונת המחבלים לפגוע באזרחים המתגוררים בשכונת "תל רומידא" ובחיילי צה"ל ותרמו להצלת מפקדו.

סמל א' מגדוד "שמשון" הראה במעשיו רוח לחימה, דבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה ונכונות לעשות מעבר למוטל עליו.

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !