ביום רביעי 27.7 הגיעו לוחמי חטיבת כפיר, לוחמי יחידת דובדבן ולוחמי הימ"מ לכפר סוריף שבגזרת חברון והניחו את ידו הארוכה של צה"ל על המחבל שרצח את הרב מיכאל מרק מהתנחלות עותניאל וסגר את מעגל החיפושים ולכידת חברי חוליית הרצח.

מח"ט עציון: המסר הוא חד משמעי וברור, צה"ל יסגור מעגל אחרי כל מחבל שיבצע פיגוע

חיסול המחבל בסוריף – משפחתו של מיכאל מרק הודתה לצה"ל ולכוחות הביטחון "שעשו לילות כימים למציאת הרוצחים והגעה אליהם". ארגון החמאס נטל אחריות לפיגוע והבטיח לנקום.

   אליק מאור | 11:58

פורסם ב:new logo
לכתבה המקורית – לחץ כאן

הלילה (רביעי) הגיעו לוחמי חטיבת כפיר, לוחמי יחידת דובדבן ולוחמי הימ"מ לכפר סוריף שבגזרת חברון והניחו את ידו הארוכה של צה"ל על המחבל שרצח את הרב מיכאל מרק מהתנחלות עותניאל וסגר את מעגל החיפושים ולכידת חברי חוליית הרצח.
מעט לאחר חצות הגיעו לוחמי חטיבת כפיר, לוחמי יחידת דובדבן, כיתרו את הבית וכרזו למחבל לצאת. לוחמי גדוד חרוב מחטיבת כפיר נפרשו והעניקו את המעטפת לפעולה בשטח תוך כדי התמודדות עם מאות פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי תבעירה לעבר הכוחות, וניסו למנוע מהם להתקרב לבית המחבל.
תוך כך כיתרו לוחמי הימ"מ את בית המחבל וירו עליו כשבמקביל לוחמי דובדבן פשטו על בתי הסייענים למחבל הסמוכים לבית המסתור בו הסתתר המפגע הראשי מחמד פקיה רוצחו של הרב.

פקיה סירב להשמע לכריזה ולצאת מהמבנה, והחל לירות לעבר הכוחות מחלון הדירה, תוך כדי השלכת רימונים מאולתרים. כוחות הצבא וימ"מ בפיקודו של מח"ט עציון אל"מ רומן גופמן החלו בנוהל "סיר לחץ" איטי ויסודי על הבית: בשלב הראשון הם ירו לעבר קירות המבנה ושיגרו מרומה רימונים כמה רימוני "סיימון" המשמשים לפריצת דלתות. לאחר שנכחו כי המחבל מתבצר וממשיך להגיב מעת לעת בירי, שיגרו לוחמי הימ"מ לעבר ביתו טיל נ"ט אחד וחמש רקטות מטאדור. תוך כך יצאה מהמבנה פלסטינית מבוגרת, קרובת משפחתו של פקיה כשהיא פצועה קלות מרסיסי אבן. היא טופלה במקום והופנתה על ידי הסהר האדום לבית חולים.
"הלילה כוחות חטיבת עציון בשיתוף פעולה עם המשטרה ושירות הביטחון הכללי, אחרי מצוד ארוך בימים פשטו על בית המסתור של המחבל הראשי שהשתתף בפיגוע בו נרצח מיקי מרק זכרונו לברכה", אמר אל"מ גופמן מח"ט עציון. גופמן סיפר כי "במהלך הפשיטה התפתח קרב. המחבל פתח באש לעבר כוחותינו. השבנו אש ותך כדי לחימה המחבל נהרג וביתו נהרס עליו". מח"ט עציון הזהיר וביקש להעביר מסר ברור: "המסר הוא חד משמעי ושיהיה ברור צה"ל יסגור מעגל אחרי כל מחבל שיבצע פיגוע ויפעל להביא ביטחון לאזרחי מדינת ישראל", אמר גופמן.

בית המסתור נפגע מרקטה - צילומי אוויר (צילום: דובר צה"ל)

בית המסתור נפגע מרקטה – צילומי אוויר (צילום: דובר צה"ל)

קיר הבית מרוסס בקליעים

קיר הבית מרוסס בקליעים

ממשפחתו של מרק נמסר היום: "אנחנו מודים לצה"ל לשב"כ ולכוחות הביטחון על כך שעשו לילות כימים למציאת הרוצחים והגעה אליהם. הזדעזענו לשמוע על כך שמדובר במחבל מהרשות הפלסטינית ועל כך שמדובר באנשים שהיו מוכרים לכוחות הביטחון ישבו בכלא והשתחררו. אנו מצפים לתגובה ראויה בכל המישורים על עובדה זו".
בעקבות חיסולו של פקיה הילל הבוקר ארגון החמאס את המחבל. בהודעת החמאס נאמר כי "פקיה נהרג כגיבור לאחר שנלחם בכוחות הכיבוש לבדו מספר שעות עד מותו". בהודעתו נטל החמאס אחריות לפיגוע והבטיח לנקום את מות המחבל.

החמס נטל אחריות לפיגוע והבטיח לנקום

החמס נטל אחריות לפיגוע והבטיח לנקום

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !