לוחמי וחיילי גדוד נצח יהודה "כבשו" מחדש את הכותל

300 חיילי "נצח יהודה" צעדו מגן סאקר לרחבת הכותל המערבי, כשהם לבושים באפוד קרב מלא.
צפו:

עדו בן פורת, כ"ח באייר תשע"ו 05/06/16 22:18

פורסם ב: חדשות ערוץ 7

לכתבה המקורית – לחץ כאן

צילום: הלל מאיר

חיילי הגדוד החרדי 'נצח יהודה' של חטיבת כפיר צעדו הערב (ראשון) לעבר העיר העתיקה והכותל המערבי, לרגל יום ירושלים.

פתחו את הלב  וסייעו  לתמוך כראוי בלוחמי החטיבה
לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה
trom

הצעדה אשר עברה ברחובותיה הראשיים של הבירה, נערכה בהשתתפות 300 חיילי הגדוד אשר "כבשו" יחד את הכותל והעיר העתיקה. זוהי הפעם הראשונה שנערכת צעדת חיילים ביום שחרור ירושלים.

הצעדה החלה בגן סאקר ועברה דרך רחובותיה הראשיים של ירושלים – בצלאל, בן יהודה, קינג ג'ורג, ויפו – ועד לרחבת הכותל דרך שער יפו. במהלך הצעדה נחסמו חלק מציריה הראשיים של העיר על ידי המשטרה במטרה לאפשר מעבר בטוח למשתתפי הצעדה.

את המצעד ערכו החיילים כשהם לבושים באפוד קרב מלא תוך שהם נושאים את נשקם האישי ושרים. בהמשך עברו החיילים אל מול בית "נצח יהודה", מקום משכנם של משרדי עמותת 'נצח יהודה' ומשרדי 'שילוב מנצח – ארגון בוגרי צבא חרדים', אשר מלווים את החיילים במהלך שירותם ולאחריו.

במקום פגשו החיילים ברבני העמותה המלווים אותם, שמעו מהם דברי ברכה וצעדו עימם בשירה.

בסיומה של הצעדה הגיעו החיילים לרחבת הכותל, שם נערך לכבודם טקס בהשתתפות מפקד גדוד 'נצח יהודה' של חטיבת כפיר סא"ל אורי לוי ורב הגדוד סרן הרב שאול עבדיאל.

בטקס נשא דברים מפקד הגדוד סא"ל לוי, אשר שיבח את החיילים וציין את העוצמה הגדולה שבחיבור בין גדוד 'נצח יהודה' לירושלים ולעם ישראל.

בהמשך נשא דברים רב הגדוד וסיפר לחיילים אודות הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל אשר לימד על הציווי לפיו יש לראות ולקחת מירושלים רק את הטוב ביותר ומשם להיות אדם טוב יותר.

הרב ירון דוד, מרבני עמותת 'נצח יהודה', מוסיף כי "גדוד 'נצח יהודה' החליט לערוך את המצעד דווקא ביום שחרורה של העיר ירושלים. רבים מגדולי ישראל ראו ביום זה יום חג ושמחה, ביניהם, הרב שלמה זלמן אוירבך, הרב יוסף שלום אלישיב, הרב עובדיה יוסף, זכר צדיקים לברכה, והצעדה הזו נערכת ברוח חובת השמחה כפי שבאה לידי ביטוי בהנהגתם".

פתחו את הלב  וסייעו  לתמוך כראוי בלוחמי החטיבה
לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה
trom

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !