3.5.16 – פיגוע דריסה בבנימין: חשש לחיי חייל שנפצע קשה

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom

מחבל עם רכב טרנזיט דרס שלושה חיילים מגדוד דוכיפת של חטיבת כפיר באזור היישוב דולב בבנימין. בבית החולים שיבא נאבקים הרופאים על חיי חייל שנפצע קשה ופונה מזירת הפיגוע במסוק. מצבם של הפצועים האחרים שפונו להדסה עין כרם מוגדר קל. לוחם שלא נפגע חיסל את המחבל, תושב מחנה הפליטים קלנדיה

פיגוע דריסה: שלושה חיילי צה"ל נפגעו הערב (יום ג') ממכונית בכניסה לעין עריק סמוך למחסום הפרסה באזור היישוב דולב שבבנימין. אחד הפצועים במצב קשה, ושני האחרים במצב קל. הודעה נמסרה למשפחות החיילים. המחבל, אחמד שחאדה (36) ממחנה הפליטים קלנדיה, נורה למוות.

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול לנפגעים, בהם צעיר בן 20 שנפצע קשה. ממד"א נמסר כי הצעיר בהכרה מעורפלת וסובל מפגיעה רב-מערכתית. הוא פונה במסוק לבית החולים שיבא בתל השומר. שני הפצועים האחרים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ד"ר יורם קליין, מנהל מערך הטראומה בבית החולים שיבא, עדכן כי "הגיע אלינו במסוק לוחם צה"ל פצוע קשה בעקבות פיגוע דריסה. יש לו פגיעה רב-מערכתית בפלג גופו העליון. הוא יזדקק לטיפול ארוך ונשקפת סכנה לחייו. נקווה שנוכל לייצב אותו בימים הקרובים".

ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, סיפר כי "אלינו הגיעו שני חיילים עם פגיעות גפיים שאופייניות לפיגוע דריסה. הם עוברים בדיקות הדמיה וסי.טי. מצבם קל ויציב, לא נשקפת להם סכנה".

זירת הפיגוע(TPS)


צילומים וסרטים מזירת האירוע ממקורות אחרים

20160504100810

נשאלת השאלה האם הצלם ידע על העומד להתרחש ?
ראויה לציון התגובה המהירה של הלוחמים אשר התעשתו במהירות, זיהו והבינו כי המדובר בפיגוע ובזמן הנמדד בשניות ספורות פתחו באש ופגעו במחבל המפגע.

20160504100915 20160504100951

כולנו תפילה להחלמה מלאה של הפצועים ואנו מחזקים את ידי המשפחות בהתמודדותן 

לתרומה מאובטחת לחיילי החטיבה trom

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !