גוש עציון – חטיבת כפיר – מחבל הסתער מהשיחים על לוחמי גדוד חרוב עם גרזן וחוסל

מחבל ניסה להרוג לוחם מגדוד חרוב של חטיבת כפיר סמוך למחנה הפליטים אל-ערוב. חבריו לכוח שהיה במקום ירו במחבל והוא מת במקום. המחבל, תושב הכפר צוריף בן 54, היה כלוא בעבר בישראל. לאחר הפיגוע החלה הפרת סדר באזור ולוחם נפצע באורח קל מאבן שהושלכה לעברו.

trom

לוחמי גדוד חרוב הרגו ביום חמישי 14.4.16 בשעה 15:30 לערך, מחבל שניסה לתקוף אחד מהם ליד מחנה הפליטים אל-ערוב בגוש עציון. המחבל הגיח מהשיחה עם גרזן בידיו, וניסה להרוג את אחד הלוחמים שליד עמדת שמירה (פילבוקס). המחבל הכה בעוצמה עם הגרזן על ראשו של הלוחם, אלא שהלוחם חבש קסדה אשר הצילה את חייו. כתוצאה ממכת הגרזן נגרם נזק לקסדתו של החייל, אך הוא לא נפצע. לאחר הפיגוע החלה במקום הפרת סדר. כמאה פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה על הכוחות. לוחם אחר נפצע באורח קל מאבן שנזרקה לעברו. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

לוחמי החטיבה היו בפעילות שגרתית במקום. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, המחבל הוא איברהים בראדעיה, בן 44, מהכפר צוריף שהתגורר לאחרונה במחנה הפליטים אל-ערוב. בראדעיה היה כלוא בעבר בישראל, ומוכר כפעיל חמאס.

כפר צוריף נחשב לאחד ממעוזי חמאס בגדה המערבית וממנו יצאו לאורך השנים מחבלים רבים. בין היתר מוכרת ההתארגנות המקומית שכונתה "חולית צוריף", שעמדה מאחורי פיגועים רבים בעבר, ובהם הפיגוע בקפה אפרופו ב-1997 וחטיפת החייל שרון אדרי ב-1996. בגל הטרור הנוכחי ביצעו שניים מתושבי הכפר את פיגוע הדקירה בבית שמש שבמהלכו נפצע באורח קל תושב העיר בן 18.

חובה עלינו לציין כי:
ההגדרה "לחשוב קסדה" – חבישת קסדה בכל משימה ופעילות מבצעית – היא הנחיית מפקד חטיבת כפיר אל"מ גיא חזות מתחילת ההסלמה.
למרות שהקסדה אינה תמיד נוחה בלשון המעטה ואף מכבידה ומציקה ללוחמים, הרי שחבישת הקסדה הוכיחה את עצמה לא פעם ובמקרה זה, ללא ספק, ניצלו חיי הלוחם בזכות הנחייה זו. פעם נוספת  הוכח שהקסדה הינה הכרחית ומצילה חיים.

trom

בתמונה למטה הקסדה שחבש החייל – שימו לב לחתך כתוצאה ממכת הגרזן

trom

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !