חברון: מחבלת ניסתה לדקור חייל, פצעה פלסטיני – וחוסלה על ידי לוחמי חטיבת כפיר

חברון: מחבלת ניסתה לדקור חייל, פצעה פלסטיני – וחוסלה

בעמדה ליד מערת המכפלה ירו למוות לוחמים מגדוד שמשון של חטיבת כפיר בפלסטינית שניסתה לפגוע בחייל. התושב המקומי נתקל בה בעת שנהדפה – ונדקר

מתחקיר ראשוני עולה כי פלסטינית חשודה הגיעה מכיוון מערת המכפלה, עוררה את חשד החיילים בעמדה סמוכה, והם ביקשו לבדוק את חפציה. האישה פתחה את התיק, שלפה סכין וניסתה לדקור את אחד החיילים ללא הצלחה. החייל הדף אותה לאחור, ובשלב זה היא דקרה פלסטיני שעמד בסמוך לה. הוא נפצע באורח בינוני. הכוח ירה לעבר המחבלת והרג אותה.

לפי צה"ל, החייל שאותו ניסתה המחבלת לדקור לא מוגדר כפצוע. הפלסטיני הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. בהמשך נודע כי המחבלת היא קלדאר עאויוי, בת למשפחה מזוהה עם חמאס. גילה המדויק לא נמסר, אך היא בשנות העשרה לחייה.

הסכין ששימשה את המחבלת (צילום: EPA)

הסכין ששימשה את המחבלת(צילום: EPA)

פינוי הפצוע (צילום: רויטרס)

פינוי הפצוע(צילום: רויטרס)

מקום הפיגוע (צילום: AFP)

מקום הפיגוע(צילום: AFP)

היום בזירת הפיגוע ()

היום בזירת הפיגוע

 ()

על אף רגיעה יחסית בשבועות האחרונים, חברון נחשבת למוקד הטרור באינתיפאדה שהחלה באוקטובר.

 עמדות הבידוק בעיר הפלסטינית שבלבה יישוב יהודי ומערת המכפלה, ידועות כמוקד חיכוך שכבר שימש לעשרות פיגועים וניסיונות דקירה.

בתחילת החודש שעבר ניכרה עליית מדרגה מסוימת בחברון, במספר פיגועי ירי בעיר ובסביבתה. בנוסף, שב"כ חשף כי שישה פעילי חמאס מחברון ומירושלים תכננו פיגוע חטיפה ורצח למטרות מיקוח באופן דומה לחטיפת ולרצח שלושת הנערים ביוני 2014.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !