בצל הטרור: לוחמי גדוד "נצח יהודה" מצטיינים

בצל הטרור: החיילים החרדים מצטיינים

תעודות הצטיינות לחיילי הגדוד החרדי "נצח יהודה", שסיכלו וניטרלו בחודשים האחרונים מספר פיגועים

אלי שלזינגר יום ראשון כ"ח שבט תשע"ו 18:08 07/02/2016

בטקס אשר נערך בשבוע שעבר במפקדת החטיבה המרחבית "בנימין", הוענקו תעודות הצטיינות לחיילי הגדוד החרדי "נצח יהודה" של חטיבת כפיר, שסיכלו וניטרלו בחודשים האחרונים מספר פיגועים בגזרה.

בד בבד הוכרז כי הגדוד נבחר לגדוד המצטיין של חטיבת כפיר לחודש ינואר האחרון שהיה עמוס מאוד מבחינת הפעילות הביטחונית נוכח גל הטרור שפוקד את ישראל.

בטקס, אשר נערך בנוכחות מפקדי החטיבה ומשפחות החיילים, הוענקו תעודות הצטיינות לחיילי הגדוד אשר סיכלו בחודשים האחרונים מספר פיגועים בגזרה, ביניהם שלושת פגועי הדריסה במחסום שבכניסה ליישוב עפרה והפיגוע בשכונת רוממה בירושלים – אותו נטרל חייל הגדוד, פעולה אשר זיכתה אותו אף בתעודת הוקרה ממפקד מחוז ירושלים של המשטרה. בטקס, נשא דברים מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אל"מ ישראל שומר, וברך את החיילים על עוז רוחם, תוך שהוא מציין לחיוב את משפחותיהם על שחינכו בנים המוכנים למסור את נפשם למען הגנת תושבי מדינת ישראל.

במסגרת דו"ח פנימי שנערך במפקדת חטיבת "כפיר", ביוזמתו של מפקד החטיבה אל"מ גיא חזות, זכה הגדוד לשבחים. הדו"ח מדד את גדודי החטיבה על פי מספר מדדים מבצעיים שונים על פני מספר חודשים, במסגרת זו, הגיע הגדוד לציונים הגבוהים ביותר ונבחר, כנ"ל, לגדוד החטיבתי המצטיין.

בחודשים האחרונים מוצב גדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר בגזרת צפון בנימין ויישובי שילה, גזרה בה התרחשו מספר רב של פיגועים בגל הטרור האחרון, ביניהם הפיגועים בהם נרצחו דני גונן ומלאכי רוזנפלד אשר התרחשו בתחילת גל הטרור. במהלך תקופה זו סיכלו ונטרלו חיילי הגדוד מספר פיגועי דריסה, ירי ודקירה. בחודש דצמבר האחרון סיכלו חיילי גדוד 'נצח יהודה' חמישה פיגועים בגזרת צפון בנימין, שלושה פיגועי דריסה ושני פיגועי דקירה. בנוסף, נטרלו החיילים עוד כחמישה מחבלים אשר פעלו בחסות הפרות הסדר אשר התרחשו בגזרה.

פרס הצטיינות זה מצטרף לשורה ארוכה של פרסי הצטיינות בהם זכה הגדוד בשנים האחרונות. בין היתר זכה הגדוד בפרס הרמטכ"ל, פרס ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל), פרס מפקדת זרוע יבשה (מז"י), ופרס מפקדת קצין צנחנים וחיל רגלים ראשי (מקחצ"ר). גדוד המילואים של הגדוד אף זכה בשנה שעברה בפרס הנשיא.

הרב צבי קלבנאו, נשיא ומייסד עמותת נצח יהודה של הנח"ל החרדי, מציין כי "אומץ ליבם ועבודתם הקשה של חיילי ומפקדי הגדוד, באה לידי ביטוי בכל גזרה בה הוא מוצב. בסיעתא דשמיא, עושים חיילי הגדוד ימים כלילות על מנת לשמור על שגרת החיים התקינה של האזרחים בגזרה ואני שמח לראות שהעבודה הקשה גם מתבטאת בהצלחתם של החיילים להגיע להישגים משמעותיים הזוכים להערכה רבה בקרב מפקדי החטיבה. נמשיך לעמוד איתן אל מול האיומים הרוחשים עלינו, תוך שמירה על דרכה וערכיה של תורת ישראל, עליה מקפידים החיילים בכל זמן."

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !