קציני ומפקדי גדוד דוכיפת בחטיבת כפיר חזרו למשך מספר ימים להיות חיילים, ותרגלו מגוון תרחישים.

הקשב, המפקד!

קציני ומפקדי גדוד דוכיפת בחטיבת כפיר חזרו למשך מספר ימים להיות חיילים, ותרגלו מגוון תרחישים. ״סגל חזק יהווה בסיס לאימון איכותי ומאתגר, הסביר מפקד הגדוד. "זאת הדרך לאחד אותם וליצור שפה משותפת".

תאריך: 17/12/2015, 21:00     מחבר: רתם קליגר, אתר צה"ל

פורסם ב:

לכתבה המקורית – לחץ כאן

לאחר שמונה חודשים של תעסוקה מבצעית מוגברת ביהודה ושומרון, גדוד דוכיפת של חטיבת כפיר פתח את אימון החורף בשבוע שהוקדש כולו לסגל הפיקוד. תרגול לחימה בשטח בנוי במתאר דרומי, התנסות בכלי הנשק השונים והכנה מנטלית לקראת אימון ארוך ומאתגר היו רק חלק מהתכנים שהועברו באימון שהסתיים היום.

״בזמן אימון, המפקדים צריכים לענות על כל שאלה שתעלה מהחיילים ולהסביר להם איך להגיב לכל אירוע מבצעי״, הסביר מפקד הגדוד, סא"ל נתי קרן. ״הדרך היחידה לייצר ביטחון, אחידות ושפה משותפת בסגל הפיקודי היא אימון כזה. בסופו הבנתי עד כמה זה חשוב".

המפקדים מתרגלים. צילום: דובר צה"ל

מפקד החטיבה, אל"ם גיא חזות הדגיש כי יש לדמות את התרגילים עד כמה שניתן למציאות בה עלולים הלוחמים למצוא את עצמם, בין אם ברצועת עזה או בשטחי יהודה ושומרון. "תרגלנו השתלטות על כפר כאשר מחלקה אחת דימתה אויב גרילה מוסווה וחבוי, וכל פלוגה נלחמה מולה", הוסיף המג"ד. "המפקדים נזכרו רק לשבוע איך זה מרגיש להיות חיילים. הם ביצעו את מה שהם יצפו מהחיילים שלהם לעשות בהמשך האימון, וכעת הם יכולים לדרוש מהם יותר וגם להבין מה באמת הם עוברים".

תקופת האימון כוללת חודשים עמוסים בתרגילים ומשימות בהם נדרש כל חייל להרגיש שהוא ב״מלחמה אמיתית״. זוהי הנקודה בה החיילים נבחנים על יכולותיהם, וכל מפקד נדרש לעזור להם להתקדם ולהתפתח. "פתאום היה למפקדים זמן להסתכל ימינה ושמאלה, ולהבין שלאנשים לצידם יש בעיות ודילמות דומות לשלהם. הם יכלו לשתף, לבחון את החוזקות והחולשות של עצמם ולהעלות פתרונות. בסופו של דבר לכולם יש אותה מטרה – להכין את הגדוד בצורה הטובה ביותר לעמוד מול האויב".

מפקדי הגדוד. צילום: דובר צה"ל

זהו אימון החורף הראשון שיעבור סא"ל קרן עם חיילי הגדוד וגם ההזדמנות שלו להפיק לקחים ולהכין אותם לקו הבא שיתפסו. "לפני שיצאנו לאימון זכיתי לעמוד בפעם הראשונה מול כל הגדוד שלי ולדבר אליהם. חיכיתי לרגע זה מכניסתי לתפקיד. הדלקנו יחד חנוכיה ואמרתי להם שאני גאה בעבודתם ומצפה מהם לשמור על הרמה הגבוהה".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !