הטרור לא יצליח לכבות את אור הנצח היהודי

אומות העולם חייבות גם הן ללמוד מניסיונה של ישראל, שמול טרור חייבים לפעול בשילוב של נחישות, קור רוח ויישוב הדעת עד להכרעה

פורסם ב:חדשות ועדכונים - ישראל היום

לכתבה המקורית – לחץ כאן

אמש, בבתים רבים בישראל ובתפוצות הגולה, הדליקו יהודים נר ראשון של חנוכה. נר קטן שמסמל את הנחישות היהודית להיאבק בכוחות חזקים ואימתניים. מאבק שמטרתו לקדם תיקון עולם, להרבות אור ולתת תקווה לאנושות כולה באשר ליכולת הרוח לנצח את החומר העכור שממלא את המציאות.

 

צילום: אברהם צמח, מד"א, דוברות ביה"ח שערי צדק
זכינו אנחנו לחיות במדינת ישראל, שבה שוב אפשר להדליק את חנוכיית הנצח ברשות הרבים ללא מורא וללא חשש. המכבים הקדמונים קמו שוב לתחייה, עוז רוחם מתגלה אצל אזרחים ולוחמים שנאלצים להתמודד עם טרור חייתי. אם בני האדם בכל מקום בעולם חפצי חיים, הרי שהיום יותר מתמיד הם נזקקים לאור החנוכייה היהודית.
אתמול ברחובות ירושלים, כמו ברכבת התחתית בלונדון ובמרכז השיקומי בסן ברנרדיני, התברר שוב למי שהיה צריך הוכחה שהטרור האיסלאמיסטי אינו רק בעיה ישראלית. כל מי שמנסה לקשור את עליית הטרור לסכסוך הישראלי־פלשתיני, ולהאשים את ישראל הנאבקת בו, סובל משנאה מעוורת או מציניות מרושעת.
יש רק להצטער שהנהגת המערב סובלת מיכולת מוגבלת לזהות את האויב, ומתוך מגבלה זו גם מגמגום וחוסר מעש. מי שלא יודע להגדיר במדויק את האויב גם לא מסוגל להתמודד נגדו. מתק השפתיים והרכרוכיות שמגלה הנשיא ברק אובאמה, שאליהם מצטרף הייאוש הכרוני של ג'ון קרי, מכבים את אור הלפיד שבאמצעותו אפשר להכניע טרור אכזרי שמזכיר ימים אפלים בתולדות האנושות.
אומות העולם חייבות גם הן להדליק את חנוכיית החירות. ללמוד מניסיונה של ישראל, שמול טרור חייבים לפעול בשילוב של נחישות, קור רוח ויישוב הדעת עד להכרעה. הטרור מבין רק שפה אחת, וחייבים להכניעו בשפתו שלו. לא מפתיע לכן שאזרחי ארה"ב בחרו בבנימין נתניהו כדמות השלישית בחשיבותה מבין המנהיגים בעולם. אזרחים לעיתים מבינים יותר מהר ממנהיגיהם את מה שנדרש לעשות במלחמה בטרור המתפשט. אות כבוד לישראל, שכבר שנים רבות נלחמת בטרור, שידעה לזהות את סכנותיו לפני שאומות העולם התעוררו.
הטרור המתגבר מרחיק כל הסדר אפשרי בין ישראל והפלשתינים. הצלחת הרדיקליות האיסלאמית לשבש את הסדר העולמי רק מעודדת חוגים רחבים בתוך החברה הערבית להאמין שבאמצעות טרור אפשר לסלק את היהודים מישראל. חשוב לכן כי המעוניין לקדם הסדר שלום בין ישראלים ופלשתינים, עדיף שיתרכז בהכנעת הטרור ולא ישחית את זמנו בניסיון לקדם הסדר, כשהטרור חי ובועט.
•   •   •

חיפש קורבנות – וחוסל

חג החנוכה בבירה נפתח בפיגוע דקירה ודריסה משולב • מחבל דרס שני צעירים, יצא מרכבו ודקר את הקורבן הבא – מתנדב בניידת משטרה • המזל הגדול: חייל הצליח לנטרל במהירות את המפגע • שלושה נפצעו קל  
מתנדב במשטרה ושני אזרחים נפצעו אתמול באורח קל בפיגוע משולב שהחל כפיגוע דריסה והמשיך בפיגוע דקירה. המחבל, עאמר יאסר סקאפ, בן 21, תושב שכונת בית חנינא שבצפון ירושלים, נורה על ידי חייל שעבר במקום.
האירוע התרחש סמוך לשעה 19:40 ברחוב ירמיהו – בגבול שבין שכונת רוממה לשכונת סנהדריה שבירושלים. המחבל, בעל תעודת זהות כחולה, הגיע ברכב פרטי לרחוב ירמיהו, זיהה שני צעירים שצעדו על המדרכה, עלה על המדרכה ודרס אותם.
לאחר מכן רכבו של המחבל נעצר, הוא יצא ממנו והחל לרוץ ברחוב עם סכין שלופה, מחפש אחר קורבן. "אנשים נבהלו והחלו לברוח. היו ילדים ברחוב שהסתתרו מהמחבל", סיפר תושב בשכונה שהיה עד לאירוע.
במהלך ריצתו, כמה עשרות מטרים מהמקום שבו נעצר רכבו, הבחין המחבל בניידת משטרה. "הוא דפק על החלון של הנהג, והשוטר פתח לו את החלון ואז הוא דקר אותו", סיפר עד ראייה נוסף לאירוע.
השוטר נדקר בידו, המחבל החל להימלט מהמקום וחייל מגדוד נצח יהודה של חטיבת כפיר, שבדיוק ירד מהאוטובוס, זיהה את ההתרחשות ופתח במרדף אחר המחבל, שאמנם ניסה להימלט אך לבסוף נורה על ידי החייל. המחבל מת במקום. "הייתי בסמוך ושמעתי קולות ירי. בתוך שניות ספורות הגעתי לזירה ובסיוע מתנדבים נוספים באיחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לכמה נפגעים בהכרה מלאה. במקום נוצרה אנדרלמוסיה", סיפר יוסי רפאלי מאיחוד הצלה.
שני הצעירים שנדרסו על ידי המחבל נפצעו באורח קל, אחד מהם פונה עצמאית לביה"ח הדסה עין כרם כשהוא סובל מחבלות ברגליים. אזרחים סייעו לצעיר השני והושיבו אותו ברכב עד להגעתם של צוותי מד"א. חובשת רפואת חירום במד"א, אלישבע פרץ, סיפרה כי "בתוך הרכב שכב צעיר בשנות העשרים לחייו כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה בגפיים התחתונות כתוצאה מפגיעת רכב. לאחר טיפול ראשוני העברתי אותו לאמבולנס ופינינו אותו לביה"ח שערי צדק כשמצבו מוגדר קל. הוא היה נסער מאוד וסיפר שנפגע מרכב".
חובש בכיר במד"א יצחק אנגל, שטיפל במתנדב המשטרה שנדקר בידו, סיפר כי "במקום היתה המולה גדולה, גבר כבן 60 התהלך כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה בגפיים העליונות. העלינו אותו לאמבולנס ופינינו אותו לביה"ח שערי צדק תוך כדי טיפול רפואי". כמה עדי ראייה לאירוע לקו בהתקף חרדה וקיבלו טיפול במקום על ידי צוותי מד"א. במשטרה נבדק כעת עברו של המחבל ואם היה מוכר לגורמי הביטחון.
בהכנת הידיעה השתתף יורי ילון

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !