מפקדי ההכשרות הקרביות: "הלוחמים של היום טובים יותר"

נח"ל, כפיר, הנדסה, שריון ותותחנים – איך הטירונות נראתה פעם ואיך היא נראית היום? בעיצומו של שבוע הגיוסים ליחידות הלוחמות, הושבנו חמישה מפקדי הכשרות קרביות בצה"ל לשיחה על מה השתנה מהימים שלהם ועד היום, על מה עתידים הטירונים החדשים לעבור ולמה חשוב ללוחם להניח את הסמארטפון בצד.

שי לוי | פז"ם | פורסם 26/11/15 16:50:27

פורסם ב: pazam logoלכתבה המקורית המלאה – לחץ כאן

עונת הגיוסים של מחזור נובמבר 2015 נמצאת בעיצומה, ואלפי בני נוער עשו השבוע את דרכם לבקו"ם בדרכם לשרת את המדינה. המתגייסים של מחזור 2015 הם הראשונים להתגייס לשירות מקוצר של שנתיים ושמונה חודשים, אבל תהיו בטוחים שהם לא יתקלו בקיצורים אחרים במהלך ההכשרה שלהם: כמו כולם, הם יירו הרבה, יזחלו וירוצו, ילמדו להילחם ויגלו שהדרך לסיכת הלוחם, תהיה אשר תהיה, לא פשוטה בכלל. לא מעט השתנה בהכשרת הלוחמים לאורך השנים, ולכן החלטנו להביא לכם את מפקדי הבא"חים – בסיסי האימון החטיבתיים, בתחום החי"ר, שריון, תותחנים והנדסה, כדי שיעשו לנו סדר, יספרו לנו מה השתנה מהימים שלהם כטירונים וכמובן, מה מצפה ללוחמים החדשים.
…………………….
………………………………
…………………………………………….

חטיבת כפיר: מתמקדים בטרור הפלסטיני

מי מכם שיתגייס לחטיבת כפיר יגיע לבא"ח הגדול ביותר בצה"ל, שם ילמד להיות לוחם בחטיבת כפיר, שהדגש העיקרי בה הוא על לחימה בשטח בנוי. "הטירונים מגיעים אלינו עם מוטיבציה גבוהה מאוד. כיום ישנם 2.5 מתמודדים על כל מקום פנוי בחטיבה", מספר סא"ל שרון אלטיט, מפקד הבא"ח. "ההכשרה שלנו מתמקדת בצרכים המבצעיים של החטיבה, כלומר התמקדות בלחימה בשטח בנוי ובטרור הפלסטיני, כאשר לוחמי כפיר נמצאים כיום בחזית הלחימה הזו והתוצאות המבצעיות באות לידי ביטוי בשטח".

גם פה מדובר על הכשרה הדרגתית, הלוחמים יתחילו בריצות קצרות ובהמשך יסיימו מסעות של עשרות ק"מ. "מהפרט אל המסגרת, מהקל אל הקשה. בתחילת ההכשרה הוא לומד לשרוך את הנעליים ובסיום ההכשרה הוא כבר יוצא לוחם במסגרת פלוגתית שיודע להוציא מבצעים", מפרט סא"ל אלטיט. "למרות שלוחמי החטיבה פרוסים בכל הגזרות מצפון לדרום כיום, המיקוד בהכשרה הוא על לש"ב (לחימה בשטח בנוי) יותר מבשאר חטיבות הצבא. אנחנו משקיעים הרבה בלוחמה זעירה, קרב מגע, ירי בטווחים קצרים, גם בכושר קרבי שכולל ריצה מהירה עם משקלים כבדים – כל מה שלוחמה בשטח בנוי דורשת", מסביר.

את דרכו בצה"ל החל סא"ל אלטיט בגדוד דוכיפת בחטיבה, אליו התגייס בשנת 1997. כאשר אני שואל אותו על ההבדל בהכשרה של אז והיום הוא עונה בביטחון, "החיילים שמתגייסים היום, גם המפקדים, טובים יותר מאשר בזמני. רמת ההכשרה השתכללה מאוד, הפכה להיות הדרגתית אבל מוכוונת לתרחיש ספציפי. לא לוקחים חייל כמו בעבר, מפרקים אותו ובונים אותו מההתחלה, אלא בונים אותו בהדרגה תוך השקעה וטיפול בפרט. ישנה הרבה דאגה לצרכים האישיים וכן גם התעסקות בערכים, חינוך להבנה למה אנחנו פה. הלוחם של היום הרבה יותר טוב ממה שאני הייתי כשהתגייסתי בשנת 97 לאותה יחידה. הם מגיעים למאמצים פיזיים מאוד גדולים ולצד זאת, גם הציוד טוב יותר מאשר בעבר".

מפקדי גדודי הבא"חים
מג"ד בא"ח כפיר, סא"ל שרון אלטיט
צילום: דובר צה"ל
……………………….
………………………………….
……………………………………………

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !