27/10/15 – לוחם מגדוד שמשון של חטיבת כפיר חיסל את המחבלים

חייל נפצע בינוני בפיגוע בגוש עציון, שני המחבלים חוסלושני מחבלים פלסטינים דקרו הערב חייל ופצעו אותו באורח בינוני בטרמפיאדה בצומת גוש עציון. לוחם מגדוד שמשון של חטיבת כפיר חיסל את המחבלים.

לכתבה המקורית – לחץ כאן

זירת הפיגוע, הערב (צילום: מועצה אזורית הר חברון)זירת הפיגוע, הערב(צילום: מועצה אזורית הר חברון)

גל הטרור נמשך: שני פלסטינים דקרו הערב (יום ג') חייל בצומת גוש עציון ופצעו אותו באורח בינוני. המחבלים נורו וחוסלו. הצעיר פונה על ידי צוות של מגן דוד אדום לבית החולים שערי צדק בירושלים.

לפי צה"ל, המחבלים הגיעו לטרמפיאדה בצומת ודקרו את החייל. חייל שהיה בסמוך ביצע ירי לעברם ונטרל אותם. עוד נמסר מצה"ל כי המחבלים תקפו את הצעיר וחייל שאבטחו את הצומת. החייל, שנטרל את המחבלים, משתייך לגדוד שמשון של חטיבת כפיר האחראי על הגזרה. לפי מקורות פלסטיניים, המחבלים הם שאדי אל-קודסי ועז א-דין אבו שחדם מחברון.

מפקד גדוד שמשון, סא"ל דוד שפירא, במקום הפיגוע בגוש עציון (צילום: דובר צה"ל )

מפקד גדוד שמשון, סא"ל דוד שפירא, במקום הפיגוע בגוש עציון(צילום: דובר צה"ל )

המחבלים שביצעו את הפיגוע ()

המחבלים שביצעו את הפיגוע

חובש בכיר במד"א, ג'אבר עזאת, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 19 בהכרה מלאה, הוא התהלך וטופל על ידי כוח רפואה של צה"ל במקום. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ותוך כדי פינוי

 לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר בינוני ויציב עם פציעה בפנים".

ד"ר עפר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק וסגן מנהל בית החולים, אמר: "הגיע אלינו חייל שנפצע מכמה דקירות באזור הפנים. הוא היה ערני בהכרה מלאה. מצבו הכללי בסך הכול יציב וטוב. החתכים בפנים חלקם עמוקים. הוא סיים בדיקות הדמיה, נכנס לחדר ניתוח ויצטרך טיפול משולב של רופאי עיניים, אף אוזן גרון ופלסטיקה. הוא ייצא מחדר ניתוח בשעות הקרובות ואין סכנה שנשקפת לחייו.

אתמול דקר מחבל פלסטיני חייל צה"ל ליד הכפר בית ענו בסמוך לקריית ארבע, ופצע אותו באורח קשה מאוד. הלוחם וחייל שהיה לצדו ירו במחבל, והרגו אותו. צוות של מגן דוד אדום ממרחב ירושלים העניק לחייל טיפול ראשוני במקום, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שערי צדק בבירה.

בהמשך התברר כי הלוחם שנפצע הספיק להסתובב ולירות במחבל לפני שהתמוטט. הכוח שהה בכניסה לכפר בית ענון, אזור שנרשמו בו כמה אירועי יידוי אבנים לעבר ציר 60 המרכזי והסמוך. לפי מקורות פלסטיניים, המחבל הוא ראאד ג'ראדאת, בן 22, תושב סעיר, כפר הסמוך למקום.

לפני שבוע בדיוק דרס מחבל פלסטיני, שנסע ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית, חייל צה"ל בן 20 ואזרח ישראלי בן 21 בצומת גוש עציון. צוותים של מגן דוד אדום העניקו טיפול ראשוני לנפגעים שנפצעו באורח קל. המחבל ניסה גם לדקור את הנפגעים לפני שנורה למוות.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !