לקט מפעילות לוחמי חטיבת כפיר בשבוע האחרון (19-24.7.15)

כתבתי לא פעם, לוחמי חטיבת כפיר נמצאים בפעילות מבצעית שוטפת. אין הנחות ואין מבצעי קופונים. הסכנות אורבות בכל רגע, בכל עיקול, בכל סימטה ובכל פעילות.המדובר בלחימה שוטפת, לאורך זמן. זוהי מלחמה על הבית שכן ללא פעילות שוחקת זו המרחק לגלי הפיגועים הגדולים שידענו בעבר הלא רחוק קצר מאוד. הלקט הוא רק ממה שפורסם בעיתונות והעשייה כל כך רחבה שגם אם היה מותר לכתוב, איני בטוח שהייתי יכול לכסות את כולה.



דיווח פלסטיני: צעיר נהרג מירי צה"ל סמוך לג'נין

בצה"ל טוענים כי הפלסטיני נורה על ידי רובה גומי, וכי הירי בוצע לעבר פלג גופו התחתון. הוא פונה לבית החולים בג'נין ונפטר מפצעיו

אסף גבור ויוחאי עופר | 22/7/2015 11:44

פורסם ב:חדשות

לכתבה המקורית – לחץ כאן

גורמים רשמיים ברשות הפלסטינים מדווחים כי מחמד אחמד עלאונה נהרג היום (ד') בפעילות של צה"ל שאירעה בשעות הבוקר המוקדמות. לפי הפלסטינים, עלאונה, בן ה-21, נורה בחזהו במהלך עימותים שפרצו במהלך פעילות שביצע צה"ל בכפר בירקין, מערבית לעיר ג'נין. הוא נפצע באורח אנוש, ופונה לבית החולים בג'נין שם נקבע מותו לאחר זמן קצר.

 מוחמד עלאונה בן ה-21

לאחר תחקיר ראשוני, טוענים בצה"ל כי עלאונה נפגע כתוצאה מירי כדורי גומי (אמצעי לפיזור הפגנות) ולא מירי של אש חיה. בנוסף טוענים כי הירי בוצע לעבר פלג גופו התחתון, וזאת בהתאם לנהלי הפתיחה באש.

ב-14 ביוני דיווחו הפלסטינים על הריגתו של תושב הכפר מאלכ הסמוך לרמאללה, בעימותים מול חיילי גדוד "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי). האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית בכפר כשרכב צבאי התהפך ופגע בפלסטיני החשוד שניסה להשליך בקבוק תבערה לעבר הכוחות. בעקבות התהפכות הג'יפ נפצע גם חייל צה"ל באורח קל.

גורם צבאי אמר אז כי כי הכוח של גדוד "נצח יהודה" היה עסק בחלוקת זימונים לחקירה. במהלך הפעילות החלו הפרות סדר שכללו חסמי אבנים, וכאשר חיילים שנסעו ברכב הצבאי ניסו להיחלץ מהאירוע נזרק עליהם בקבוק תבערה, הנהג איבד שליטה על הג'יפ והתהפך.



עימות ליד חברון: ניסיון חנק, השלכת אבנים ופלסטיני הרוג

עימות בין חיילי חטיבת כפיר לבין בני משפחה במהלך מעצר סמוך לחברון הידרדר לירי ממנו נהרג פלסטיני. החיילים הותקפו בבלוקים כשיצאו מהבית ונאלצו להגיב בירי

ארכיון (דובר צה"ל)

במהלך פעילות מעצרים בבית אומר סמוך לחברון התפתח עימות בין חיילים לבין בני משפחה פלסטינית, במהלכו נורה פלסטיני למוות. פלסטיני נוסף נורה ברגלו ונפצע קל.

כוח של חטיבת כפיר הגיע לבית אחת המשפחות בעיירה. בני המשפחה תקפו את החיילים וניסו לחנוק אחד מהם. החיילים הגיבו תחילה בירי לעבר רגלו של אחד מהם.

כשיצאו מהבית הושלכו לעבר החיילים בלוקים ולכן הגיבו בירי לעבר חזהו של אחד המתפרעים, ממנו נהרג בסופו של דבר. החשוד אותו חיפש הכוח לא שהה בבית בעת התקרית.

בתחילת החודש נורה למוות צעיר פלסטיני שהשתתף בפעילות יידוי אבנים וסלעים לעבר כוח שהוביל מפקד חטיבת בנימין אלוף משנה ישראל שומר, סמוך למחנה הפליטים קלנדיה.

מצה"ל נמסר כי הכוח הותקף ידי המון זועם באבנים ובסלעים גדולים. במהלך התקיפה חשו החיילים בסכנה ממשית לחייהם, לכן מפקד הכוח, אל"מ שומר, ביצע נוהל מעצר חשוד כלפי אחד הצעירים, ירה ופגע בו. הפלסטיני שנפצע פונה לבית חולים ברמאללה, שם על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים הוא מת מפצעיו. בעקבות התקרית נפתחה חקירת מצ"ח.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !