נסגר גדוד לביא

נסגר הגדוד שמצא את גופות שלושת הנערים

14 שנה אחרי שהוקם וכחלק מהתייעלות צה"ל, לוחמי גדוד לביא פוזרו בשאר הגדודים של חטיבת כפיר. הגדוד סיים הבוקר מסע אחרון במצדה.

 עדו בן פורת, ל' בסיון תשע"ה, 17/06/15  10:46

פורסם ב:חדשות ערוץ 7

לכתבה המקורית – לחץ כאן

החיפושים אחר שלושת הנערים

החיפושים אחר שלושת הנערים – צילום: דובר צה"ל

גדוד החי"ר לביא מסיים היום (רביעי) את דרכו, 14 שנים אחרי שהוקם ושנה לאחר שמצאו לוחמיו את גופות שלושת הנערים, אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי"ד.

סגירת הגדוד מתבצעת כחלק מתכנית ההתייעלות של צה"ל. לוחמי "לביא" פוזרו בין שאר הגדודים של חטיבת כפיר.

מפקד הגדוד, סא״ל שחר ספדה, שיחזר את היום שבו התבשר על החשש לחטיפת הנערים. "לעולם לא אשכח את הרגע הזה", סיפר סא"ל ספדה, "הייתי בנופש באילת עם אשתי וחמשת ילדי, כשהסמג"ד התקשר ובישר לי על החשש הכבד לחטיפה.

"התקפלנו מיד, אפילו סמנכ״ל המלון הרגיש שמשהו קורה ובא לעזור לארוז את המזוודות. עזבנו הכול ועלינו צפונה, כשכל הדרך הבת שלי שואלת אותי מה קרה ואני מנסה להסביר לה את המציאות המורכבת", הדגיש המג"ד בראיון לעיתון "מעריב".

מאז עסקו ספדה ולוחמי גדוד "לביא" בחיפושים אחר הנערים ולא נחו לרגע. הוא סיפר כי לילה לפני מציאת הגופות עמד עם לוחמיו מטרים ספורים מהמקום בו הוסתרו גופות הנערים והריחו את הצחנה.

סא"ל ספדה הבין כי הם לא יצליחו למצוא דבר בשל החשיכה והורה ללוחמים לשוב עם הזריחה. למחרת בבוקר כבר היו הגופות על אלונקות. ספדה עם קציני הגדוד נשאו אותן לבטן מסוק הרמטכ"ל. "שתקנו, בכינו. כולם הבינו שהצלחנו לסגור את הפרק הטראגי הזה ולהביא את הבנים לקבורה", תיאר המג"ד.

גדוד לביא החל ביום ראשון האחרון את המסע האחרון שלו מצפון הארץ למצדה. הבוקר שחרר סא"ל ספדה את לוחמיו ופיזר אותם בין שאר הגדודים של חטיבת כפיר.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !