פלסטיני שיידה אבנים נהרג מאש צה"ל

כוח של חטיבת כפיר זיהה מספר פלסטינים משליכים אבנים סמוך לצומת תפוח. לאחר שביצעו נוהל מעצר חשוד, נפגע האיש בחזה ונהרג. בצה"ל יפתחו בחקירת המקרה. "זהו ניסיון רצח לכל דבר", אמר ממלא מקום המועצה האזורית שומרון בתגובה

ניר דבורי | חדשות 2 | פורסם 29/12/14 14:05

פורסם ב: לכתבה המקורית – לחץ כאן

צומת תפוח, היום
צומת תפוח, היום
צילום׃  באדיבות הצלה יהודה ושומרון

פלסטיני נהרג מירי כוח צה"ל סמוך לצומת תפוח בשומרון, לאחר שככל הנראה יידה אבנים. בצה"ל יבדקו את נסיבות האירוע.

במהלך פעילות יזומה למניעת זריקות אבנים לעבר ציר הנסיעה, זיהה כוח של חטיבת כפיר מספר פלסטינים משליכים סלעים בצורה המסכנת את הנוסעים בכביש. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד ממנו נפצע אחד מזורקי האבנים ובהמשך מת מפצעיו.

"יידוי אבנים ובקבוקי תבערה הוא ניסיון רצח לכל דבר", אמר ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל השומרים על ביטחון מדינת ישראל. מדינת ישראל, כמדינה מתוקנת צריכה להכריז מלחמה אמתית נגד הטרור". דגן הוסיף כי הוא "מצפה מראש הממשלה ומשר הביטחון לא לגמגם, אלא לגבות את החיילים באופן חד וברור".

ארכיון

ארכיון
צילום׃  AP

לפני כחודשיים נורה ונהרג צעיר פלסטיני תושב השומרון מאש כוחות צה"ל, לאחר שעמד להשליך בקבוק תבערה לעבר כלי רכב. חיילים זיהו את מעשיו ופתחו לעברו באש.

האירוע התרחש בכביש 60, ציר התנועה המרכזי בשומרון, סמוך להתנחלות עופרה. הצעיר החזיק בידו בקבוק תבערה, וכשהצית את הבקבוק זיהה אותו מארב של צה"ל. החיילים, השייכים לכוח צנחנים שהוצב במקום, פתחו לעברו באש והוא נהרג.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !