3.9.14 – פלשתיני שניסה לדרוס חייל במחסום נורה למוות

לוחם בחטיבת כפיר הפגין ערנות וניטרל את הנהג, שדהר לעבר מעבר אייל שבשרון • שמונה פלשתינים נעצרו • בעקבות התרעה: מחסומים ועומסי תנועה באזור השרון

נצחיה יעקב,  פורסם ב:

 פורסם ב: דף הבית

לכתבה המקורית – לחץ כאן

  • זירת האירוע סמוך למעבר אייל, אתמול  //  צילום: שחר שוקרון
    זירת האירוע סמוך למעבר אייל, אתמול
    צילום: שחר שוקרון
ניסיון פיגוע בשרון: פלשתיני ניסה לפרוץ מחסום ולדרוס חיילים – ונורה. הוא נפצע באורח אנוש ולאחר זמן קצר נקבע מותו בבית החולים מאיר שבכפר סבא. החשד: ניסיון לפיגוע חבלני.
זה קרה אתמול בסמוך לשעה 16:30 אחר הצהריים במעבר אייל בסמוך לקלקיליה, כאשר חייל עירני, לוחם בחטיבת כפיר שהיה במקום, מנע אסון במהלך תקרית. על פי החשד, רכב בעלת לוחית זיהוי ישראלית, שהגיע משטחי השומרון ניסה לפרוץ את המחסום ונורה על ידי חיילים שהיו במקום. הנהג איבד את השליטה על רכבו ונפצע באורח אנוש. הנוסע שישב לצידו נפצע באורח קל לאחר שניסה להימלט מהרכב אל השדה הפתוח, ונורה ברגלו. השניים טופלו במקום על ידי הפרמדיקים של מד"א ירקון, ופונו לבית חולים מאיר. אזרח ישראלי שהיה במקום, נפצע באורח קל, ברגלו, כתוצאה מדריסת הרכב. כעבור זמן קצר הודיעה דוברת בית החולים חגית שרון כי הפצוע האנוש מת מפצעיו. כוחות גדולים של משטרת תחנת קדמה זרמוח למקום ופתחו בחקירה. שאר יושבי הרכב, שמונה במספר, עוכבו לחקירה.
הלוחם שמנע את האסון אמר כי ירה כי חש איום ממשי על חייו. עם תום האירוע מסר דובר צה"ל מסר: "זוהו מספר פלשתינים ברכב כשהגיעו למעבר ניסה הנהג לדרוס חיילי צה"ל ואזרחים שהיו במקום כתוצאה מכך נפצע אזרח ישראלי באורח קל. לוחם חטיבת כפיר שחש סכנה ממשית לחייו השיב בירי לעבר הרכב. מירי זה נפגע אחד מיושבי הרכב באורח קשה, והשני נפצע באורח קל ברגלו לאחר שניסה להימלט מהמקום. צה"ל לא יאפשר כל פגיעה באזרחים ובחיילים".
בתוך כך, אתמול הוצבו מחסומים באזור השרון בעקבות התרעה ביטחונית על חדירת מחבל. רכב חשוד נתפס ושני חשודים מטייבה נעצרו.
באירוע נוסף בשרון גבר בן 30 נורה בבטנו בסמוך למסגד במשולש, בזמן שישב ברכבו בכניסה למועצה המקומית זמר. ככל הנראה, אלמונים ירו לעברו צרור יריות שחלקן פגעו בבטנו. הגבר פונה במצב קשה למרפאת בת חפר, ומשם באמבולנס של מד"א שרון לביה"ח הלל יפה בחדרה. דובר מד"א זכי הלר מסר: "הגבר פונה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, כשהוא מורדם ומונשם".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !