טקס ההתייחדות השנתי נערך ב 3.9.14 באנדרטת החטיבה בנוכחות הרמטכ"ל

"חטיבה צעירה אך עם כוחות רבים"

בטקס ההתייחדות על חללי חטיבת כפיר אמר הרמטכ"ל כי לחיילי החטיבה יש "מחויבות אין קץ ודבקות במשימה".

ישי קרוב, פרסום ראשון: ח' באלול תשע"ד, 03/09/14 23:16

פורסם ב: חדשות ערוץ 7

לכתבה המקורית – לחץ כאן

חיילי הנח"ל החרדי

חיילי הנח"ל החרדי
צילום: אהרון שטיינמץ

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "כפיר", התקיים היום (רביעי) באנדרטת החטיבה בעפולה.

הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל – רב-אלוף בני גנץ, מפקד פיקוד המרכז – אלוף ניצן אלון, מפקד "עוצבת הפלדה" -תת-אלוף נדב פדן, אלוף-משנה – אשר בן לולו, מפקדי החטיבה, המשפחות השכולות, קציני וחיילי חטיבת "כפיר" בעבר ובהווה.

חטיבת "כפיר" ידעה 174 חללים במשך שנות קיומה במסגרת פעילות אינטנסיבית בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. החטיבה חורטת על דגלה את הקשר הרציף עם המשפחות השכולות ושימור מורשת הקרב בקרב הלוחמים.

הרמטכ"ל גנץ אמר בטקס כי "כמו גור אריות שזה עתה נולד, חטיבת כפיר צעירה בימים אך טמונים בה יכולות רבות וכוחות רבים. החטיבה כותבת בשנים אלו את המורשת שלה כחטיבה סדירה, ואתם מפקדיה וחייליה בהווה חלק מהיסטוריה שבהתהוות".

"בחודשים האחרונים רשמתם הישג נוסף בקורותיה, כשלקחתם חלק משמעותי ומוביל במבצע 'שובו אחים' שהתמקד בגזרת יהודה ושומרון. ראיתי אתכם בשטח במו עיני, בפעולתכם, וראיתי איך ברגישות ובנחישות הפכתם כל אבן ואבן, ופעלתם לילות כימים במקצועיות מרשימה, במחויבות אין קץ ותוך דבקות במשימה – עד למציאת הבנים. פגשתי אתכם גם למול עזה, בשטחי הכינוס על גבולה של הרצועה, מפקדים וחיילים אמיצים, מוכנים לעמוד איתנים מול כל אתגר וללחום בחירוף נפש בהישמע הקריאה. במהלך המערכה נהרגו חמישה אזרחים ונפלו 67 מחיילי צה"ל שנשלחו לחזית כדי להגן על הבית וביניהם שלושה לוחמי כפיר. הנופלים הם ליבתו של צוק האיתן שהגן על המדינה".

מפקד חטיבת כפיר אמר כי "על קיר הנופלים של חטיבת כפיר חקוקים 174 שמות שהם הפסיפס האנושי המדהים של עם ישראל. כאן על הקיר, כולם יחד, בן העיר ובן הכפר, העולה החדש וזה שהוא דור שביעי בארץ, הדתי והחילוני. ועל קיר הנופלים יש סיפורי גבורה, ציונים לשבח, רעות ונחישות. השמות בעצם מספרים גם את סיפורה של חטיבת כפיר, על תרומתה ארוכת השנים לביטחון המדינה בלחימה הבלתי מתפשרת בטרור ובהגנת הגבולות, על הלוחמים המעולים והמפקדים שהם תמיד בראש, על הערכים המובילים- החתירה למגע, הנחישות והרעות. על זה שהיא משקפת את יופיו של עם ישראל. כאן אצלנו כולם ביחד".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !