עליה במוטיבציה לטרור

בראיון לערוץ 7 מסכם מג"ד 'נחשון' פעילות בגזרת ג'נין ומספר על מבצעים שהניבו אמצעי לחימה ועצורים רבים.

שמעון כהן, פרסום ראשון: ד' בסיון תשע"ד, 02/06/14 20:02

הפניה לראיון בערוץ 7
חייל לוחם בשטח בנוי
חייל לוחם בשטח בנוי – דובר צה"ל

פורסם ב: חדשות ערוץ 7
לכתבה המקורית – לחץ כאן

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר מג"ד נחשון בחטיבת כפיר, סא"ל שי שמש, על שורת הצלחות שקצרו לוחמי הגדוד שלו במרוצת תקופה קצרה בה ביצעו תעסוקה מבצעים באזור ג'נין וכפרי הסביבה.

סא"ל שמש מדגיש בראשית דבריו כי משימת הגדוד כמו משימתם של כלל הלוחמים ביהודה ושומרון היא הגנה על ההתיישבות וצירי התנועה ושמירת הסדר ולשם כך מבוצעות פעילויות מגוונות של הכוחות, פעילויות שהובילו את חייליו למעצר של מספר גבוה של מחבלים ואיתור אמצעי לחימה רבים באופן יחסי.

שמש מציין בדבריו כי הכוחות איתרו כ-14 או 15 כלי נשק תקניים ומאולתרים, חלקם אקדחים וחלקם רובים, כמו גם אמצעי לחימה כמטעני צינור, סכינים, משקפות וציוד נוסף. מדובר, מסביר סא"ל שמש, בהיקף שמאותר בדרך כלל במשך חודשים ואילו בפעילות חייליו האמצעים אותרו בתוך שבועות בודדים.

כשנשאל אם הוא חש במגמת התעוררות של ארגוני הטרור בתקופה האחרונה סא"ל שמש לא ממהר להגדיר את התופעה כמגמה, אם כי הוא מספר על ניסיונות תמידיים של חוליות ובודדים לביצוע פיגועים. במסגרת זו נלכד גם המחבל המתאבד בצומת תפוח לפני מספר ימים.

"הפעילות שלנו היא פעילות שחייבת להימשך גם כשהתקופה שקטה. יש פעילות נמשכת מתחת לפני השטח. ברור לנו שכל מה שמצאנו זה לא כל מה שיש ולא רוב מה שיש. המוטיבציה היא תמיד שילוב של רצון ויכולת לפגע ואנחנו צריכים לעבוד על היכולת. על הרצון פועלים מנופים נוספים כמו מנופים אזרחיים ומודיעיניים. "הרצון תמיד קיים מתחת לפני השטח. אנחנו מצידנו רוצים שיהיה שקט והאזרחים יעסקו ביומיום שלהם.

יצוין כי במהלך פעילותם של חייליו נתקלו הכוחות בהתנגדות של חוליות המחבלים. "יש בג'נין עליה במוטיבציה לטרור ולכן אנחנו פועלים שם. הדברים באים לידי ביטוי גם בעוצמת האש שהם מפעילים", מספר שמש ומציין כי אחד מלוחמיו נפצע מרסיסי מטען במהלך אחת הפעילויות.

לקראת תום דבריו נשאל סא"ל שמש אודות הקשר עם המתיישבים. לדבריו מדובר בקשר טוב מאוד שנשמר תוך שיתוף פעולה וחיבוק שמוענק ללוחמים מצידם של התושבים. שמש מדגיש כי יחס זה קיבלו חייליו בכל גזרה בה היו ביהודה ושומרון במרוצת השנה וחצי האחרונות.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !