נתפסו שני פלסטינים שזרקו בקבוקי תבערה על מחסום המנהרות

השניים נעצרו על ידי כוח צה“ל מחטיבת כפיר לאחר שיידו בקבוקי תבערה לפנות בוקר. אחד מהם שוחרר ב“עסקת שליט“

תאריך: 25/04/2014, 17:34         מחבר: דנה פטרוב, אתר צה"ל

 פורסם ב:

לכתבה המקורית – לחץ כאן

כוח מגדוד לביא של חטיבת כפיר עצר היום (שישי) לפנות בוקר שני צעירים פלסטינים שזרקו בקבוקי תבערה על מחסום המנהרות שבגוש עציון. שני העצורים מוכרים לכוחות הביטחון וזרקו בקבוקי תבערה מספר פעמים בעבר. אחד העצורים הוא משוחרר העסקה בה שוחרר חייל צה“ל החטוף, גלעד שליט, וכיום הוא מתגורר במחנה הפליטים אל-עאידה הסמוך לבית לחם.

האירוע החל בשעה אחת וחצי לפנות בוקר, כאשר התצפית זיהתה השלכת בקבוקי תבערה לעבר המחסום. לוחמי הפלחו"ד, אשר חזרו מפעילות מבצעית, הוקפצו לזירת האירוע. בהכוונת התצפית רדף הכוח אחר החשודים לתוך הכפר אל ח'דר, שם הצליחו לאתר ולעצור את השניים. "ברגע שעצרנו אותם וידאנו שהם באמת החשודים שאנחנו מחפשים", העיד סמ"פ הפלחו"ד, סגן יצחק שרים. "הקפצנו גששים שחזרו על העקבות שלהם ולקחו אותם לזירת האירוע, ועל פי העקבות זיהנו שזה הם. אחר כך העברנו אותם לחקירות המשטרה".

חוליות מקומיות המבצעות פעולות טרור מצליחות פעמים רבות להמלט מיד לאחר המעשה ונעצרות רק מספר ימים או שבועות לאחר מכן. הפעם, הפעולה המהירה של הפלוגה ושיתוף הפעולה עם התצפית הם אלה שהובילו למעצרם המיידי של החשודים. "המפגע הבודד או החוליה המקומית פועלים מגיעים בלי שום מידע מודיעני התראתי, ולכן הפיגוע עצמו הוא הגילוי הראשוני", הסביר סגן שרים, "עד הגעת הכוחות, לחוליה יש זמן לברוח. הדריכות שלנו ושל התצפית הביאה לסגירת מעגל מהירה".

הישג מבצעי נוסף של הגדוד, אשר נמצא בתעסוקה מבצעית בגזרת עציון, הוא הפחתת כמות הפרות הסדר במחנה הפליטים אל אעידה הסמוך לקבר רחל. "מאז שהגענו לגזרה היו שם הפרות סדר ארוכות על בסיס יומי, כולל השלכת מטענים ובקבוקי תבערה", סיפר סגן שרים, "באמצעות נוכחות בשטח ומעצרים של מפרי סדר הצלחנו להשתיק את המוקד הזה, וכבר מעל לשבוע שאנחנו לא צריכים להתעסק בו בכלל".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !