"נצח יהודה" – 1 מתוך 7 לוחמים חרדים מאבד את הקשר עם משפחתו

שיעור החיילים הבודדים בגדוד "נצח יהודה" גבוה פי 5 משיעורם בגדודים אחרים בחטיבה; 75% מחייליו נזקקים לסיוע כלכלי, לעומת 25% מכלל חיילי צה"ל.

גילי כהן –  27.02.2014  –  19:04

פורסם ב: logo haaretz

לכתבה המקורית – לחץ כאן

כל לוחם חרדי שביעי איבד את הקשר עם משפחתו – כך עולה מנתונים פנימיים של צה"ל. מהנתונים שמפורסמים בגיליון האחרון של עיתון "במחנה", עולה כי כ-15% מכלל הלוחמים בגדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה" נחשבים כחיילים בודדים ומכונים בצבא "חסרי עורף משפחתי" – כלומר כאלו שאינם בקשר עם משפחתם, על אף שזו חיה בארץ.

לפי הנתונים הפנימיים בחטיבת כפיר, זהו נתון הגבוה פי חמישה בהשוואה ליתר הגדודים הלוחמים בחטיבה. מפקד גדוד "נצח יהודה", סא"ל תלם חזן, הסביר את התופעה ואמר כי "כמות הסיוע בת"ש אצלנו גדולה מאוד, ומגיעה לרמה של חטיבה ולא של גדוד". מלבד אותם חיילים שמשפחתם אינם בקשר עמם, מציין הקצין כי בגדוד ישנם גם מספר בודד של חרדים שעלו ארצה כדי להתגייס לצה"ל, בין היתר משיקגו ומצרפת.

הנתונים שמפורסמים בגיליון האחרון של "במחנה" יכולים לשפוך אור על אופן שילובם העתידי של המתגייסים החרדים בשורות הצבא, בעקבות רפורמת הגיוס. שלושה מתוך ארבעה חיילים בגדוד נזקק כעת לסיוע ולהקלות בתנאי השירות – אם מנסיבות כלכליות, אם בשל הניתוק ממשפחתם, ואם בשל העברת תשלומי משפחה.

צילום: טלי מאייר                          

נתון זה אף הוא גבוה באופן מובהק מיתר הצבא – לפי הנתונים שפורסמו, בכלל היחידות שיעור החיילים שנזקקים לסיוע כספי מהצבא עומד על 25%. בצה"ל מעידים כי בשנים האחרונות הם תומכים כספית ביותר ויותר חיילים – אם כאלו שמוגדרים באופן רשמי כחיילים שנזקקים לסיוע פיננסי, ואם באמצעות תלושים ותווי קנייה שונים, המועברים לחיילים שנקלעים לבעיה כלכלית.

 

 

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !