בדרך לחטיבה מתמרנת, גם גדוד דוכיפת מתרגל עם הצי“ד

לראשונה תרגלו לוחמי גדוד "דוכיפת" בחטיבת ”כפיר“ שימוש בשטח במערכת האלקטרונית צי“ד, המסייעת לשיתוף פעולה בין המפקדים בשטח. ”הרגשה של פריצת דרך“, מספר מג“ד ”דוכיפת“

תאריך: 25/02/2014, 13:26         מחבר: דנה פטרוב, אתר צה"ל

פורסם ב:   

לכתבה המקורית – לחץ כאן    

גדוד דוכיפת בחטיבת ”כפיר“ ביצע השבוע תרגיל גדודי תוך שימוש במערכת צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי). התרגיל כלל תרחיש במתאר צפוני ונערך בשטחי האש שבבקעה, בשיתוף עם רוכב שמיים וכוחות שריון.

הטמעת מערכת הצי"ד בחטיבה הייעודית לשטחי איו"ש הינה עדות נוספת להפיכתה של כפיר לחטיבת חי"ר מעולה (חיר"ם), אשר תשתלב בתמרון במערכה הבאה כמו כל חטיבת חי"ר אחרת.

במהלך התרגיל, המידע הרלוונטי הנדרש לניהול הקרב הועברו באמצעות הצי"ד. מערכת הצי"ד, אשר הוטמעה זה מכבר בחטיבת החי"ר האחרות, מסייעת לשיתוף הפעולה בין הכוחות באמצעות העברת תמונת מצב מדויקת של התקדמות הכוחות למפקדים בזמן אמת. בנוסף, המערכת מאפשרת למפקדים לשתף נקודות ציון ובכך משפרת את התקשורת בין הכוחות השונים.

מפקד הגדוד, סא“ל איציק גאץ, מסביר כי "השינוי המרכזי בעבודה עם הצי"ד הוא היכולת לקבל מידע בזמן אמת, שמאפשר לנו לדעת מה עובר על כוחותינו בכל רגע נתון, ומבחינתנו זה מכפיל כוח. זו תחושה טובה להוביל את התחום בחטיבה, הרגשה של פריצת דרך".

מטרה נוספת וחשובה לא פחות של התרגיל הייתה הכנת הגדוד למלחמה במתאר צפוני. על אף השימוש באמצעים דיגיטליים, הפן הפיזי של התרגיל לא הפך קל יותר, כשלוחמי הגדוד הלכו במהלך התרגיל מרחק של כ-70 קילומטרים, וביצעו פשיטות והתקפות על יעדים. השיא של שבוע המלחמה היה התרגיל הרטוב אשר נערך בסופו. בנוסף, תורגלה פלוגת המפקדה של הגדוד באופן מלא.

”הגדוד ביצע את כל הפעולות שנדרשות על מנת להיות מוכן למלחמה, ומה שנדרש עכשיו זה ביטחון של המפקדים להכניס את החטיבה ואת הגדוד לתמרון האופרטיבי", סיכם המג“ד.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !